Re: Re: kupno kompa

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Fri 14 Sep 2001 - 19:40:44 MET DST

Niejaki(a) Jacek Wronko <jwronko_at_toya.net.pl> w grupie pl.comp.pecet
doznal(a) olsnienia i napisal(a):

> jakos do krecenia nigdy nie mialem przekonania

ja nigdy nei mialem jesli krecenie bylo za bardzo "poza" zakres jaki
ustanawia firma dla danego proca - to na 100% bylo zle i diabelski dla
mnei :) ale k7 maja to do siebie, ze lecisz mnoznikiem, ewentualnie
zwiekszasz magistrale o 33mhz.

co do inteli, kotre maja blokowany mnoznik - masz lekki problem, bo
msuzisz leciec magistrala i jak przejdzie za daleko to sie szybciej
zuzyje. czytaj - celek 533A, 566, 600 -> bezproblemowo z 66mhz na 100mhz
i bylo 800, 850, 950 - identyczne jak ich odpowiedniki sprzedawane w
sklepach. a inne juz tak latwo nie maja, bo sie grzeja bardziej,
dzialaja z magistralami brudnymi, co morduje urzadzenia -> glownie
dyski.

> a roznica w cenie wynosi 100pln - warto ???

powiedzmy sobie tak - kupujesz 1.2. to jest duza moc . po jakims czasie
gdy juz potrzebujesz mhz by przyspieszyc - krecisz. i nie powinno byc
problemow. to jest jelsi sie amrtwisz, ze to moze zalatwic proca. ale
nie moze, bo inaczej nie byloby k7 1.4 - amd by nei wypuscilo tak
przekreconej jednostki (to jest nadal ten sam procesor, tylko inaczej
ustawione mnozniki :) ).

> nie ma zadnych problemow z kreceniem ?

nie ma. ja kiedys podrzucilem d600 na d1200, grzal sie troche, i to bylo
zdecydowanie poza zakresem, ale chodzilo bardzo ladnie :)

> a no wlasnie - wolalbym uniknac robienia takich cyrkow

na 133 ruszy bez cyrkow w astylu "przerobki". do 150 tez powinna, choc
to jest glupota IMO... lepiej albo 133, albo 166, a roznicy nie ma - 133
jest lepsiajsze :)

> glownie do gierek
> no wlasnie tutaj mam najwieksza zagwozdke - w tym miejscu moge najwiecej
> zaoszczedzic

to ten leadtek. bardzo milutka karta.

> Surfboard

> sprawa wyglada tak, ze modem jest podlaczony przez sieciowke - jest to jej
> jedyne zastosowanie
> mam karte Genius na Realteku, ale niestety isa :(

kup sobie cos poza typowym "noname'em" w stylu realtek/surecom. np. d-
link o ktorym mowilem. 3com jest raczej nieoplacalny :)

> no tak :)))

typowe :) ale jaka obudowe big tower dorwiesz - bedzie znacznie lepsza
od jakiejs typowej ciapkowanej obudowy midi. no i masz spokoj, bo za
jakis tam czas nie bedzie trzeba wymieniac, by wlozyc cos wiecej...
miejsca na dyski, na napedy opt. - od cholery i jeszcze troche :)

> gdzie to

> zalmany zostaly zjechane na tomshardware

ich glowna zaleta jest ladny wyglad, cichosc. nie sa wydajne. zjehnae
zostaly zapewne dlatego, ze nie maja mocy chlodzenia.

> ma byc cichy i w miare wydajny - tzn. wystarczajacy do procka

coolermaster ep5i11a1 - bardzo zbija temperature (74^C @ tb 1.2 z orbem
jakims na 51^C max.). no i tani - 50 zetow na gieldzie.

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|______________txt by: Telekomunikacja Polska S.A._______________|