Re: Duron 800 -vs- Celeron 800

Autor: Widmo Komunizmu (trash_at_pisz.na.niusy.invalid)
Data: Fri 14 Sep 2001 - 06:03:38 MET DST

On Wed, 12 Sep 2001 21:36:40 +0200, Wojciech Giersz wrote:

> Co rozumiesz pod pojeciem takiej funkcjonalnosci? Bo teraz nie bardzo
> lapie o co Ci chodzi? Bo jesli chodzi Ci o spelnianie zadan jakie stoja
> przed sieciowym systemem operacyjnym przeznaczonym dla sieci lokalnej, to
> Netware jest tutaj nie do pobicia.

policzmy... potrzeby znajomej sieci wewnatrzzakladowej to serwer smtp,
pop3, filtrowanie poczty, w tym pod katem wirusow, majordomo lub inny
listserv sprzegniete z nntp, ircd, firewall, ntp (synchronizacja czasu),
httpd, web proxy, eftep oraz samba, pokrywajaca sie z eftepem. informacje
o pewnych rzeczach powinny trafiac na sms okreslonych osob. poza tym
linia wdzwanianego dostepu do konsoli, w sensie getty na modemie. nie
musi to - i w zasadzie nie powinno - chodzic na jednym komputerze.
netware zalatwi afaik smtp, pop3, firewall, http, proxy oraz sambe.

> Owszem, ale nie jednoczesnie. Tzn. przy konsoli serwera jest tylko
> adminem, uzytkownikiem najwyzej przy stacji roboczej. To nie Windows, albo
> inszy U*x :)

co nie zmienia faktu, iz musi znac dwa systemy operacyjne zamiast
jednego.

> W celach marketingowych glownie, bo konkurencja rowniez jedzie na TCP/IP.

raczej w celach kompatybilnosci. nie przypominam sobie, abym widzial
w miare nowy router obslugujacy ipx.

> Kwestii mody i bzdetow typu e-wszystko rowniez nie da sie pominac. A tak
> na marginesie, NW5 tylko na IPX/SPX rowniez dziala i rownie dobrze jak
> kiedys.

w linuxie tez dziala. tyle tylko, ze nie jest preferowanym rozwiazaniem.
(i wedlug pewnych osob powinno zostac napisane od nowa, ale to inna
historia ;-)

> Jesli emulacja ma byc uzyteczna, a nie istniec dla samego faktu emulacji,
> to musi byc szybka i bezproblemowa. Inaczej nie ma sensu.

kwestia gustu. jesli widze, ze ficzer istnieje tylko dla kompatybilnosci,
traktuje go z pewna nieufnoscia.

> W czym jest lepsza koncepcja stosowana w unixach? Przeciez mozliwosci ma
> gorzej niz nie do przyjecia w przecietnej sieci lokalnej.

szczerze mowiac nie wiem, jakich konkretnie mozliwosci ci brakuje.
co do 'lepszosci' - jest prostsza i latwiej sie w niej zorientowac.