Re: Duron 800 -vs- Celeron 800

Autor: Wojciech Giersz (chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 12 Sep 2001 - 21:36:40 MET DST

> chyba, ze potrzebujesz funkcjonalnosci, ktorej novell nie potrafi
> zapewnic, lub nie robi tego wystarczajaco dobrze.

Co rozumiesz pod pojeciem takiej funkcjonalnosci? Bo teraz nie bardzo
lapie o co Ci chodzi? Bo jesli chodzi Ci o spelnianie zadan jakie stoja
przed sieciowym systemem operacyjnym przeznaczonym dla sieci lokalnej, to
Netware jest tutaj nie do pobicia.

> poza tym kazdy
> admin jest rowniez uzytkownikiem.

Owszem, ale nie jednoczesnie. Tzn. przy konsoli serwera jest tylko
adminem, uzytkownikiem najwyzej przy stacji roboczej. To nie Windows, albo
inszy U*x :)

> o ile wiem nawet novell przerzucil sie w netware5 na tcp/ip.

W celach marketingowych glownie, bo konkurencja rowniez jedzie na TCP/IP.
Kwestii mody i bzdetow typu e-wszystko rowniez nie da sie pominac. A tak
na marginesie, NW5 tylko na IPX/SPX rowniez dziala i rownie dobrze jak
kiedys.

> owszem. aczkolwiek ich obsluga nie musi dzialac zbyt szybko.

Jesli emulacja ma byc uzyteczna, a nie istniec dla samego faktu emulacji,
to musi byc szybka i bezproblemowa. Inaczej nie ma sensu.

> moje doswiadczenia z lanem sa rzeczywiscie dosc skromne. moje
> doswiadczenia z systemami opartymi o acl - nie. potrafie ocenic
> obie mozliwosci (unix vs acl) i ta pierwsza jest lepsza,
> nie liczac naprawde rzadkich przypadkow.

W czym jest lepsza koncepcja stosowana w unixach? Przeciez mozliwosci ma
gorzej niz nie do przyjecia w przecietnej sieci lokalnej.

--
Chektor
..Wojciech.Giersz.....................................Voice.+48-032-2312060..