Re: Duron 800 -vs- Celeron 800

Autor: pawel (untiled_at_poczta.fm)
Data: Fri 14 Sep 2001 - 07:19:02 MET DST

14 Sep 2001 04:03:38 GMT, Widmo Komunizmu
<trash_at_pisz.na.niusy.invalid> napisal(a):
Ludziska !!! popierniczylo Wam sie ;-p, zaden z Was nie ma racji.
Nalezy wykorzystywac dobrodziejstwa systemow, a nie ich
niedociagniecia. Netware jest bezkonkurencyjnym fileserverem i to
wszystko, bez dyskusji, cala reszta do niego zaimplementowana po to by
nadazac za konkourencja jest na poziomie (nie obraz sie Wojtku)
Windowsow niestety. Zas Linux jako fileserver jest sredniowydajny i
ten kto popracowal pod netwarem to wie, ze Mars jest tylko namiastka
wepchnieta by pokazac, ze linux rowniez to potrafi. Ale jako server
uslug -(to co ponizej wyliczyl kolega K. Widmo ). jest
bezkonkurencyjny. Netware i jego (za ciezkie pieniadze) dodatkowe
moduly nigdy go niedoscigna unixow w tej dziedzinie.
Moim zdaniem nalezy to godzic i wykorzystywac by sie jak najmniej
narobic, a miec spokoj, bezpieczenstwo i max. uptime'y hehe.
Serverek plikow -NW , swiat, poczta itd. -Linux, a na koncowkach
oczywiscie NT coby sie ludzie nie pozabijali. Ale tego wyszlo...a mial
byc tylko krotki wstep.
>policzmy... potrzeby znajomej sieci wewnatrzzakladowej to serwer smtp,
>pop3, filtrowanie poczty, w tym pod katem wirusow, majordomo lub inny
>listserv sprzegniete z nntp, ircd, firewall, ntp (synchronizacja czasu),
>httpd, web proxy, eftep oraz samba, pokrywajaca sie z eftepem. informacje
>o pewnych rzeczach powinny trafiac na sms okreslonych osob. poza tym
>linia wdzwanianego dostepu do konsoli, w sensie getty na modemie. nie
>musi to - i w zasadzie nie powinno - chodzic na jednym komputerze.
>netware zalatwi afaik smtp, pop3, firewall, http, proxy oraz sambe.
o , to to to

i to jest to wczesniej mowilem, nie wyszedl poza fileserver i to na
IPXie bo wprowadzony TCP to nie daj Boze, dziala wolniej niz Linux na
Mars'ie.
>w linuxie tez dziala. tyle tylko, ze nie jest preferowanym rozwiazaniem.
dokladnie tak dziala IPX na linuxie jak TCP na NW :-))

>szczerze mowiac nie wiem, jakich konkretnie mozliwosci ci brakuje.
>co do 'lepszosci' - jest prostsza i latwiej sie w niej zorientowac.
w porownaniu z NW jest super, przede wszystkim przejrzysta ,klarowna i
bezpieczna -nowym uzytkownikom trzeba nadac prawa , a w NW sie je
odbiera. To taki skrot myslowy, wiec nie tlumacz mi ,ze na prawde jest
inaczej. Wiesz o co chodzi no nie?
Jezeli chodzi o prace czysto codzienna zwiazana z dodawaniem
uzytkownika/programow i przydzielaniem praw to unix jest bombowy, w NW
to jest niepotrzebna orka, trzeba wykonac duzo wiecej operacji by
sensownie odebrac prawa userowi coby sie nie dostal do zasobu, krorego
nie powinien miec w zasiegu wzroku :-))
To byl moj wklad w ten watek, a teraz ide spac :-)) dzien dobry bo juz
jasno.
Aaaaaaaa , bym zapomnial wiecie juz co wybrac? celeron czy duron? hehe

--
pawel