Re: modem a telefon

Autor: Artur Orlowski (arturo_at_edu.com.pl)
Data: Thu 13 Sep 2001 - 00:06:11 MET DST

Wojciech Wrodarczyk wrote:
> Wydaje mi sie ze kabelki w tym polaczeniu sa w ukladzie rownoleglym, mimo ze
> z daleka wyglada to jak szeregowka

   Masz racje - wydaje Ci sie.

> (analogicznie jak podlaczanie monitora do
> niektorych zasilaczy zwlaszcza AT; prad idzie do komputera a z niego do
> monitora, ale w istocie to polaczenie rownolegle, napiecie wynosi 220V)

  Tutaj jest inaczej - przy polaczeniu modemowym telefon jest odcinany,
co zabezpiecza przed zerwaniem polaczenia przy podniesieniu sluchawki.
Pojecia szeregowe/rownolegle sa tutaj troche niefortunne, ale jak sobie
rozrysujesz wszystko na kartce, to zobaczysz, ze teraz jest szereg, a w
podanym przez ciebie przykladzie (zreszta kompletnie nieprawdziwym i
niedzialajacym) kable ida rownolegle (a raczej nawet pierscieniowo).

        Artur