Re: Uciszanie komputera

Autor: Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala (jojoro_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 12 Sep 2001 - 10:18:24 MET DST

W artykule <3B9DF658.EEE5D765_at_magsoft.com.pl>, Radoslaw Sokol napisał(a):

>Hi,

>BTW w najbliższych dniach spróbuję zmontować ten mój układ na
>płytce uniwersalnej i przetestować jego niezawodność. Dam wtedy
>znać czy można takie coś z powodzeniem zastosować w działającym
>komputerze.

Nie zapomnij się pochwalić ;-)

>Strzelam, że to po prostu scalony stabilizator napięcia. Aby mieć 100%
>pewności trza by w katalogu zobaczyć, ale to pewnie to.

Chciałbym to wpiąć w duży wentylator 80x80 podłączany do plyty głównej
(3 kabelki) Nie wiesz jak są tam rozmieszczone GND 12V i monitor
obrotów?
Wydaje mi się, że GND to czarny kabel, 12V czerwony a żółty to
monitoring. Zgadza się?

>Można, ale to zmniejszy obroty wiatraka trwale -- tak jak diody
>czy rezystory -- w przeciwieństwie do układu, który w zależności
>od wersji albo wyłączy wiatrak po spadku temperatury (rozwiązanie
>dla mało grzejących się procesorów oraz dla zasilaczy), albo spowolni
>go nieco (dla bardziej grzejących się).

>Natomiast rzeczywiście metody "pasywne" są nieco bezpieczniejsze, gdyż
>oderwanie się czujnika od radiatora w przypadku układu "aktywnego"
>drastycznie zmniejsza skuteczność chłodzenia. Układy wymagają więc
>bardzo starannego montażu.

W przypadku wentylatora do obudowy regulacja obrotów w zależności od
temperatury jest raczej zbędna. Wystarczy miarowo obracający się w
wolnym tempie cichy wiatrak.

Pozdrawiam
        Jo Joro

--
  -=[  Slrn-pl?  Tak!                                    ]=-
  -=[  Chcesz pomóc w rozwijaniu projektu?  Zapraszamy!  ]=-