Re: Pol pamieci po restarcie - bylo: Beeeeeep po restarcie kompa.

Autor: pawel (untiled_at_poczta.fm)
Data: Tue 11 Sep 2001 - 01:20:31 MET DST

Mon, 10 Sep 2001 21:52:35 +0200, "hudson" <hudson_at_cad.pl> napisal(a):

>Tak tez myslalem ale teraz nie sadze by zasilacz byl winien podobnego
>w charakterze zachowania dwoch roznych anomalii w kompie.
Kiedy trudno jednoznacznie zdiagnozowac pomaga drugi kompletny zestaw.
Mam na mysli wyeliminowanie powodujacych problemy elementow.
Na poczatek podepnij inny sprawdzony zasilacz.
>Wlasnie pozmienialem kable od resetu na plycie i ... chyba jest OK.
Poodpinaj wszystkie kable, a kompa odpal poprzez zawarcie wkretakiem
odpowiednich pinow, tzn. na jedno wyjdzie jezeli zostawisz tylko
kabelek z [power on]. Kiedy mam nowe elementy rozkladam je na biurku i
lacze wszystko tak 'na pajaka' (by sprawdzic czy dzialaja) bez
podlaczania 'na fest' i wtedy wlacznikiem jest wkretak lub bocianki. W
kazdym razie jezeli podejrzewasz zle podlaczone kable to je poodpinaj
i zostaw tylko power on.
>Tym razem komp nie buczy po wylaczeniu i wlaczeniu za pomoca
>przycisku "power" tylko po prostu nie "widzi" drugiej polowy pamieci.
sciagnij te kable i uzyj wkretaka lub bociankow do wlaczania, moze
faktycznie masz cos nie tak z nimi.
>64MB (pc100) i jedna 128 (pc133) ale czy tak czy tak - chodza
>poprawnie po odlaczeniu kabla/ jego ponownym wlozeniu do kompa
odpusc pamieciom, tzn. ustaw najmniejsze wymagania -ras2cas/precharge
i latency na 3
>podlaczonych kabelkow. Czy ktos wie jak podlaczyc te porabane
>kabelki do plyty z frontowego panelu obudowy?
nie masz manuala do tej plyty?
>poprawnie wyswietlona czest. procka i mnoznik (nie jest nawet
>overclockowany) ale napisal ze procek jest 'unworkable'.
nie dam glowy, ale taki komunikat sie chyba pojawia w abitach po clear
cmosie lub przy zmianie proca, wiec nic takiego, tylko, ze wtedy
nalezy ustawic w SoftMenu wlasciwe wartosci bo na tym sa minimalne, a
u Ciebie byly OK wiec... dziwne
>Podobnie postapil nie rozpoznawszy twardziela , wypisal jakies
>smieci po jego nazwie w tabeli biosa przy starcie
to sie najczesciej dzieje przy niedocisnietych kablach sygnalowych
HDeka, ale moze i przy kablach podajacych napiecie.

Wloz tam tylko jakas stara grafike na pci, potem daj sprawdzony
zasilacz, daj min. wymagania pamieciom, pozdejmuj kable od listwy
front panel, odpal go zwierajac odpowiednie piny power_sw i sprawdz co
sie dzieje. Zrob softwarowy reboot windy i daj znac czy widzi cala
pamiec czy tylko jej czesc czy wyje beeeeeeep.

--
pawel