Pol pamieci po restarcie - bylo: Beeeeeep po restarcie kompa.

Autor: hudson (hudson_at_cad.pl)
Data: Mon 10 Sep 2001 - 21:52:35 MET DST

Czesc,

> Bardzo prawdopodobne ze problem tkwi w zasilaczu.

Tak tez myslalem ale teraz nie sadze by zasilacz byl winien podobnego
w charakterze zachowania dwoch roznych anomalii w kompie.
Wlasnie pozmienialem kable od resetu na plycie i ... chyba jest OK.
"Chyba" bo w godzine pozniej zauwazylem ze nie mam polowy
pamieci w kompie. Objaw okazal sie prozaiczny i jakby ...znany.
Tym razem komp nie buczy po wylaczeniu i wlaczeniu za pomoca
przycisku "power" tylko po prostu nie "widzi" drugiej polowy pamieci.
Sprawdzilem kolejnosc - nieistotna. Co prawda sa tam dwie kostki
64MB (pc100) i jedna 128 (pc133) ale czy tak czy tak - chodza
poprawnie po odlaczeniu kabla/ jego ponownym wlozeniu do kompa
i pierwszym odpaleniu. Kazde wygaszenie kompa i ponowny rozruch
za pomoca "power on" powoduje ze uruchamia sie ze 128mb ramu.
Na 98% mysle ze to nie RAM - w roznych sekwencjach w slotach
zachowuje sie tak samo. Poza tym w moim kompie dziala 'perfect'.
Wczesniej po ponownym uruchomieniu niczego nie wyswietlal
tylko beeeeepal po 2 sek. Przelaczylem kabelki z reseta na
plycie i zaczal sie uruchamiac. Teraz sie zastanawiam czy to ze po
restarcie nie widzi polowy ram'u to tez nie jest dalej wina zle
podlaczonych kabelkow. Czy ktos wie jak podlaczyc te porabane
kabelki do plyty z frontowego panelu obudowy? W Asusach nie
mialem nigdy problemu. Teraz jest Abit i naprawde sz...g mnie
trafia a mam obawy o uszkodzona plyte tudziez procek co byloby
bardzo niewygodne bo bylaby to juz trzecia plyta zwrocona do
hurtowni w okresie 3 tygodni! Rzec by mozna ze producenci robia
juz zwykly szmelc pod ludozerke.

Please - jesli ktos moze mi pomoc dajcie znac bo znajoma musi
wrocic do W-wy w czwartek i do tego czasu musze jej to zrobic albo
zdecydowac czy cos zwraca do hurtowni.

Dodatkowym anormalnym objawem jaki sie zdarzyl to ze np. mial
poprawnie wyswietlona czest. procka i mnoznik (nie jest nawet
overclockowany) ale napisal ze procek jest 'unworkable'. Procek
byl oczywiscie OK, i po wyjeciu/wlozeniu kabla bylo OK.
Podobnie postapil nie rozpoznawszy twardziela , wypisal jakies
smieci po jego nazwie w tabeli biosa przy starcie ale po wyj/wlozeniu
kabla power juz ruszyl normalnie.

Please :) , naprawde potrzebuje jakiejs porady tym razem bo sam
nawet nie znajde czasu zeby to rozgryzac. Kazda uwaga moze byc
na wage zlota. Jak ktos jest z Katowic to place "zlotym" ..napojem
w knajpie :-D

pozdro
Janusz