Re: Uciszanie komputera

Autor: Arkadiusz 'Jo Joro' Sochala (jojoro_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 08 Sep 2001 - 16:30:28 MET DST

W artykule <3B9A099C.A19EBF22_at_magsoft.com.pl>, Radoslaw Sokol napisał(a):

>Hi,

>Dodaj jeszcze układ regulujący pracę w zależności od temperatury.

Gdybym jeszcze wiedział jak. Nie chcę przylutowywać niczego do płyty
głównej. Jak wygląda taki układ?

>Można wyciąć i nic nawet nie dać, ale efekt jest znikomy. Lepiej
>zostawić jak jest.

OK. Nie jest nawet tak źle. Odłączyłem dzisiaj wszystko co się da i
zostawiłem jedynie zasilacz. Jest cichutki. Smarowanie pomogło. To
poprostu wentylator na procku tak szumi.

>Na to nic nie zrobisz domowymi sposobami. Albo zmienisz dyski na
>ciche, albo wyłożysz obudowę od środka korkiem na przykład, albo
>poszukasz firmowych kieszeni wytłumiających na dyski.

Gdzie można dostać ten 'korek' do wykładania obudowy? Jak to się
fachowo nazywa? Ja pytałem już chyba wszędzie o "matę korkową" - w sklepach
z materiałami budowlanymi, dywanami, elektoniką użytkową, a nawet u
tapicera zajmującego się wyciszaniem drzwi - nigdzie nie 'maty
korkowej'. Może to nazywa się jakoś inaczej?
Może odsprzedasz mi parę metrów takiego materiału wyciszającego?

>Ano, może pomóc :) Sam nie testowałem niestety -- jednak wyłożyłem sobie
>wnętrze szafki w której stoi komputer płytami z wełny mineralnej i jest
>troszkę ciszej.
Ja nie mam możliwości umieszczenia komputera w szafce. A stosować wełnę
mineralną od wewnątrz komputera - raczej nie ;-)

>Można wręcz kupić sam taki układzik do domontowania -- znajdź tylko
>elektronika który Ci takie coś zmontuje.
A jak nazywa się taki układ?

>Pewnie -- schematy masz na moim WWW choćby. Pierwszy lepszy elektronik
>amator potrafiący trawić płytki drukowane (nie osobiście, oczywiście ;) )
>zrobi takie coś, bo układ jest banalny.

Może ty byś potrafił? :-)

Pozdrawiam
        Jo Joro

--
  -=[  Slrn-pl?  Tak!                                    ]=-
  -=[  Chcesz pomóc w rozwijaniu projektu?  Zapraszamy!  ]=-