Nowka dysk i muzealny blaszak?

Autor: M-kwadrat (m.kwadrat_at_wp.pl)
Data: Sat 08 Sep 2001 - 10:29:12 MET DST

Witam!
Zbliza sie chyba nieuchronnie moment zlomowania dysku w komputezrze w domu -
mam nadzieje zdazyc nim wszystko padnie i wstawic nowy. Jednakze jest to
sprzet dosc wiekowy - pentium 150MHz + cala reszta z tego okresu (tylko CDik
nowy po poprzedni padl). Nie wiem czy bios ma juz obsluge dyskow
komunikujacych sie w nowszy sposob niz wg PIO4. Czy do takiego sprzetu mozna
podlaczyc nowy dysk UltraDMA 100? Chcalbym wziasc 40GB a moze w najblizszej
przyszlosci uda mi sie w koncu dochapac nowego sprzetu do domu a wtedy
moglbym uzyc tego dysku.
Nie wiem czy to jest dosyc danych - jezeli nie to na co ewentualnie zwrocic
uwage aby moc to sobie sprawdzic samemu. Minelo juz pare lat odkad
interesowalem sie sprzetem i troche wypadlem z obiegu.

Dzieki za porady.

--
Pozdrawiam
M-kwadrat (vel Kajko)