Re: Uszkadzanie telewizora przez tv-out ?

Autor: Maciej Nowak (novaxim_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 07 Sep 2001 - 20:31:32 MET DST

Użytkownik Kaktusak <kaktusak_at_box43.gnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9nb2hb$hqi$1_at_news.tpi.pl...
> [...]
> ale cos chyba nie gra bo ..
> Zepsul mi sie ten telewizor juz drugi raz
> Najpierw obraz byl na tvoucie falujacy jakby obraz z kompa nakladal sie na
> telewizyjny
> Naprawilem grata , chodzil sobie , i dzisiaj musiem wyjac kabel (chcialem
> zrobic dluzszy) i znowu sie chyba zepsul>od wyjmowania ?
> Po wlaczeniu zarowno na av jak i tv taki sam efekt> brak obrazu , tv out
> samo
> Naprawiajacy mowil ze tak sie dzieje i nie radzil przylaczac tv do kompa
> ,tylko po co oni robia te karty z tv out ?;(

A najlepiej nie włączać wogóle bo może się zapalić! Telewizja tylko w drodze
wyjątku! :-)))

> Nie wiem za bardzo co z tym zrobic , a nie chce zbankrutowac przez
> telewizor ;(

I dlatego zmień tego śmiesznego grata na coś nowoczesnego, np.: Panasonic'a
z cyfrową obróbką obrazu (8-bit). Trochę kosztuje więcej, ale warto.

I jeszcze jedna ważna sprawa, abyś więcej nie psuł telewizorów:
- sprawdź, czy posiadasz uziemienie w gniazdku do którego masz podłączony
komputer,
- podłączaj TV tylko(!) do tego samego gniazdka.

Jeśli nie wierzysz to sprawdź jakie mogą być różnice w poszczególnych
gniazdkach sieciowych w Twoim mieszkaniu podłączając woltomierz do faz w
tych gniazdkach. Jeśli różnica napięć będzie większa niż 1V to bardzo realne
(spróbuj włączyć "po drodze" jakieś urządzenie typu suszarka, odkurzacz), że
spieprzyłeś telewizor, albo ten w serwisie Ci kit wciska.
Przy dobrej konstrukcji urządzeń takie problemy nie powinny istnieć.

Maciej N.