Re: 3 urzadzenia na jednym kablu problem - dlugie

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.pl)
Data: Fri 07 Sep 2001 - 17:27:17 MET DST

Slaby <dgcracker_at_poczta.fm> wrote:
> Witam!
> Ostanio postanowilem troszke poeksperymentowac i podlaczyc 3 urzadzenia na
> jednym kablu pod jeden kontroler IDE (oczywiscie NIE tak zeby pracowaly
> ROWNOCZESNIE).
<CIACH>
> [...]
> drugie ale tak, zeby rownoczesnie napiecie mialy tylko 4 urzadzenia po 2 na
> kazdym kanale). Wszystko chodzilo cacy. No i teraz do rzeczy - zachecony
> testami zainstalowalem kieszen na HDD (model Adaxa stary tzn. nie DMA66/100)
> podlaczylem te same urzadzenia co w testach i kapa - komputer startuje
> wykrywa urzadzenia (te do ktorych aktualnie sa podlaczone napiecia -
> oczywiscie zawsze 4 po 2 na kanale) chwile wczytuje sie winda i wszystko
> zawisa (z dosa rowniez kapa - nie ma dostepu do dysku w kieszeni przy probie

Hm.. moim zdaniem problem wynika wlasnie z kieszeni - standard ATA
przewiduje dwa urzadzenia - kazde z nich doklada troche zaklucen.
To ze dziala jeszcze jedno wynika zapewne z pewnego pozostawionego
zapasu ktory ejdnak okazuje sie za maly w przypadku podlaczenia kieszeni.
Nie wiem czy kieszen na ATA66/100 rozwiaze problem - mozna sprobowac.
Niemniej bedzie ciezko - pamietaj ze po takim kablu sa przesylane
sygnaly o dosc duzej czestotliwosci.

Moze dla Ciebie lepszym rozwiazaniem bedzie plyta glowna z czteroma
kanalami IDE?

Pozdrawiam,

                                Krzysztof Oledzki

--