3 urzadzenia na jednym kablu problem - dlugie

Autor: Slaby (dgcracker_at_poczta.fm)
Data: Fri 07 Sep 2001 - 16:42:43 MET DST

Witam!
Ostanio postanowilem troszke poeksperymentowac i podlaczyc 3 urzadzenia na
jednym kablu pod jeden kontroler IDE (oczywiscie NIE tak zeby pracowaly
ROWNOCZESNIE). Normalnie w komputerze byly: 2 HDD (primary master, primary
slave), cd-rom (secondary master) i nagrywarka (secondary slave). Postawilem
sobie dolozyc kieszen na HDD i zrobic patent, ktory jesli wloze dysk do
kieszeni to bedzie odlaczal napiecie z cd-romu. Zanim nabylem kieszen i
reszte potrzebnych akcesoriow postanowilem sprawdzic czy takie cos ma szanse
w ogole dzialac. I tak:
- zacisnalem na kabelku do HDD jeszcze jedna wtyczke (kabelek standardowy
nie UDMA66/100)
-podlaczylem do pierwszego kontrolera 2 HDD,a do drugiego 3 urzadzenia
(cd-rom,nagrywarka,hdd) tyle tylko, ze do cd-romu nie podpialem napiecia
(czyli wg. mnie dla komputera nie powinien istniec)
Testowalem rozne kombinacje (przepinajac napiecia to z jednego urzadzenia na
drugie ale tak, zeby rownoczesnie napiecie mialy tylko 4 urzadzenia po 2 na
kazdym kanale). Wszystko chodzilo cacy. No i teraz do rzeczy - zachecony
testami zainstalowalem kieszen na HDD (model Adaxa stary tzn. nie DMA66/100)
podlaczylem te same urzadzenia co w testach i kapa - komputer startuje
wykrywa urzadzenia (te do ktorych aktualnie sa podlaczone napiecia -
oczywiscie zawsze 4 po 2 na kanale) chwile wczytuje sie winda i wszystko
zawisa (z dosa rowniez kapa - nie ma dostepu do dysku w kieszeni przy probie
dostepu do tego dysku nastepuje zwis). Problemem jest kieszen bo jesli tylko
ja odlacze i HDD bezposrednio podlacze do kabelka to znowu wszystko chodzi
pieknie. Tyle, ze kieszen i cala reszta jest sprawna bo testowalem ja w inym
kompie, zreszta jesli tylko podepne te kieszen pod kabel na ktorym jest
jedno urzadzenie, a nie dwa jak chcialbym to rowniez chodzi OK. Problem jest
tylko wtedy jesli kieszen (a w zasadzie dysk w kieszeni) jest na
przerabianym kablu razem z 2 innymi urzadzeniami. Moze ktos z was sie
orientuje czym rozni sie podlaczenie dysku w kieszeni od bezposredniego
podlaczenia do kabla lub co jest przyczyna mojego problemu. Dzieki za
informacje. D.C.

PS. Te wszystkie cyrki sa po to zeby w momencie gdy ktos przyjdzie do mnie z
dyskiem nie musial grzebac w kompie, odpinac cd-rom i podlaczac jego dysk.
Chcialbym wygodnie wlozyc czyjsc dysk do kieszeni, jednym ruchem reki odciac
zasilanie od cd-romu (czyli zostawic 4 urzadzenia pod napieciem) skopiowac
co mam do skopiowania i po skonczonych operacjach wrocic do poprzedniej
konfiguracji. D.C.