Re: 3 urzadzenia na jednym kablu problem - dlugie

Autor: AMI (amiss_at_wp.pl)
Data: Mon 10 Sep 2001 - 11:53:57 MET DST

> Użytkownik Krzysztof Oledzki
> Hm.. moim zdaniem problem wynika wlasnie z kieszeni - standard ATA
> przewiduje dwa urzadzenia - kazde z nich doklada troche zaklucen.
> To ze dziala jeszcze jedno wynika zapewne z pewnego pozostawionego
> zapasu ktory ejdnak okazuje sie za maly w przypadku podlaczenia kieszeni.
> Nie wiem czy kieszen na ATA66/100 rozwiaze problem - mozna sprobowac.
> Niemniej bedzie ciezko - pamietaj ze po takim kablu sa przesylane
> sygnaly o dosc duzej czestotliwosci.
> Moze dla Ciebie lepszym rozwiazaniem bedzie plyta glowna z czteroma
> [...]
A czy szanowne towarzystwo nic nie slyszalo o interfejsie SCSI?
Najstarszy z nich SCSI 1 spokojnie obsuguje 7 urzadzen. Jesli
kontroler posiada dwa kanaly to masz juz spokojnie 14 urzadzen.
Proponuje. Na swoje potrzeby zmien IDE na SCSI (urzadzenia i
dyski SCSI sa teraz niedrogie) a kanal IDE zostaw do dyspozycji
dyskow w kieszeni. Nie bedzie wiecej problemow z konfliktami.
Ami
P.S. Wysylam jeszcze raz. Przepraszam jednoczesnie kolege
Krzysztofa Oledzkiego ze poprzednia odpowiedz trafila do jego
prywantnej skrzynki a nie na liste.