Odp: Po dołożeniu 128MB Kingstone... klops

Autor: PeJot (pjsoft_at_poland.com)
Data: Thu 06 Sep 2001 - 18:09:22 MET DST

[...]

Modułów 4 bankowych przecież nie ma!
Miałem już kiedyś odpowiedzieć na Twój post na ten temat ale mi gdzieś
zginął.

Dwubankowe są "klasyczne" moduły dwustronne.
Wtedy mają dwa banki, każdy 64bitowy i po 8 kostek z adresowaniem
np. 8-bitowym z każdej strony (pojemności różne 8,16,32 Mega).
(np. dwustronny Dimm 128Mb-16 kostek, 8Mx8;czyli na kostkach 64Mbitowych)

Dwustronne pamięci mogą być też 1-bankowe-w zależności jak
zaplanuje sobie producent lub gdy użyje kostek z adresowaniem 4bitowym
np. 16Mx4

Dostępne na rynku moduły jednostronne są jednobankowe.

Odsyłam Cię także do dokumentacji jakichkolwiek
chipsetów np. Intela - tam jest opisane jakie układ
kostki obsługuje (np.128, 256Mbit) oraz potwierdzają
czy działa i z iloma modułami dwubankowymi.

PeJot