Re: Nagrywarka CD-RW do 450 pln.

Autor: DooMiniK (bachus20_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 06 Sep 2001 - 14:43:02 MET DST

Agent "ego" <newmodel_at_box43.gnet.pl> donosi:

> witam,
>
> moglby ktos polecic jakas nagrywarke CD-RW do 450 zl ?

Do 450 to LG 12/10/32 OEM
Jak trochę dołożysz, to kupisz lepszego TEACa

> czym sie roznia SCSI-2 od IDE
To są dwa różne standardy magistrali - bez zbędnego tłumaczania - sądzę,
że dla Ciebie spokojnie wystarczy IDE (złacze magistrali IDE
jest na płycie - do niego też podłącza się twardy dysk. Do SCSI
najczęściej trzeba dokupić kartę kontrolera.)

>i co oznacza "OEM" ?

Ten sam produkt można kupić (najczęściej) w dwóch wersjach:

* zwykłej 'sklepowej' ("oczojebne" pudełko z 'bajera-rysunkami",
kilka płyt z oprogramowaniem, kolorowe książeczki i instukjce itd.)
* OEM - czyli wersji do instalowania w nowych komputerach.
Firma składająca komputery dostaje je najczęściej w tekturowych, szarych
pudełkach (lub w samej folii antystatycznej). Wewnątrz znajduje się
najczęściej samo urządzenie bez dodatkowych bajerów.

Różnica najważniejsza - różnią się ceną (można się domyśleć, która wersja jest tańsza).

> z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi.

Po mojej stronie ;-) (ta przyjemność ...)

> ps. firmy, ktore poki co wchodza w gre (dostepnosc w sklepach) to: LG,
> yamaha, teac i ricoh.

Co do dostępności - jeszcze jest przecież Samsung ;-))

--
DooMiniK (bachus)
bachus_at_irc.pl