Re: Problemy z nagrywaniem plyt.

Autor: Grzegorz Sawicki (gsawicki_at_shell.mt.pl)
Data: Sat 29 Sep 2001 - 14:02:40 MET DST

On Fri, 28 Sep 2001 20:57:44 GMT, Rademenes <dragdrop_at_polbox.com>
wrote:

>hmmm a nie sadzisz ze to wlasnie problem tkwi we wlaczonym UDMA dla
>CDRW i DVD ?

Czyli uwazasz ze mam wylaczyc UDMA?? Nie ma mozliwosci - po to jest
UDMA zeby bylo wlaczone. Malo tego. Jak wylacze UDMA to nagrywanie
plytek powoduje ze nie moge pracowac na kompie. 12x predkosc
skutecznie przyblokowuje kompa. Myszka chodzi tak jak by to byl jakis
386.

>zastanawia mnie czy aby ten dodatkowy kontroler nie wspoldzieli sobie
>IRQ i DMA z jakims jeszcze jednym urzadzeniem

Raczej nie. To byla najwazniejsza sprawa jak ustawialem ktora karta ma
byc w jakim slocie. ASUS ma ta zalete ze chyba tylko 2 PCI na 6 maja
wpsoldzielone i to z jakimis CNR ktorych i tak nie uzywam. Wiec w/g
specyfikacji plyty zadne karty mi nie wspoldziela przerwan. Ale dla
pewnosci to jeszcze sprawdze.

>Niestety nie zawsze wszystkie urzadzenia wspolpracuja prawidlowo. Ja
>kiedys mialem problem z nagrywarka Mitsumi i innymi czytnikami cd. W
>koncu przetestowalem kilka i jako jedyny z 5 dzialal czytnik NEC'a.
>Dziala z teraz poprawnie z inna nagrywarka (Yamaha 8/8/24).

No tez o tym slyszalem. Ale myslalem ze TEAC i Pioneer to raczej dobre
firmy i nie bedzie problemow.
Ale wlasnie najciekawsze ze nagrywanie z HDD na tej samej tasmie, albo
sam dostep do HDD na tej samej tasmie wywala nagrywanie. To wyglada na
to ze albo problem z i815, albo TEAC chce byc sam na kanale.

>Wylacz UDMA dla DVD i TEACA. Sprawdz czy nie ma wspoldzielenia
>przerwan i ewentualnych konfliktow.

Sprawdze. Ale jak bedzie pracowalo bez UDMA to to nie bedzie mnie
satysfakcjonowalo. Bo co prawda duzo nie nagrywam, ale w trybie PIO to
w czasie nagrywania mialbym przerwy w pracy.