Re: Info o dyskach logicznych

Autor: Rademenes (dragdrop_at_polbox.com)
Data: Fri 28 Sep 2001 - 22:34:27 MET DST

Andrzej napisał:

> Witam, szukam narzedzia ( programu ) do uzyskania informacji
> o utraconych dyskach logicznych z rozszerzonej partycji DOS.

Hmm ... Czyli fdisk nie widzi dyskow logicznych.. Tak ?
Nie wiem co prawda co robiles z dyskiem ale z ponizszego opisu wiem
ze zle zrobiles. Radzilbym sprobowac cos poszukac Partition Magickiem
(czasami naprawia znane mu uszkodzenia). Zagubione partycje
najczesciej przywracal NDD z pakietu Norton Utilities (Symantec
dostarcza dosowa wersje NDD za darmo - warto sprobowac)

> Konkretnie to rzecz w tym ze po zmianie plyty glownej zaginal mi
> system operacyjny ( Win98) wiec go "na sile" przeinstalowalem
> lekcewazac ostrzezenia:-(((
> Wynik byl taki ze po instalce, podstawowa partycja DOS zamiast
> 3,5 GB miala tylko 2,114 GB i zaginela rozszerzona przedstawiajac
>caly dysk fizyczny w w/w wielkoscia mial 25GB
Spotaklem sie z tym przypadkim na moim kompie. Jakie rozwiazanie
znalazlem. Otoz wiem ze niektore biosy blednie widza pojemnosc dysku
(nie windows a bios) wiec pozostawilem na dysku troszeczke
nieprzydzielonej pojemnosci dysku (wystarczy np. okolo 1MB) teraz
moge spokojnie dysk podlaczac do innych komputerow bez obawy o utrate
danych.

> Dysk C byl formatowany ale pozostale na rozszerzonej nie wiec
> informacje z niej powinny sie jakos odnalezc ( chyba ) ????

Jesli nie uzyles Fdiska to moze sie uda. Poszukaj w sieci dosowej
wersji NDD od Symanteca.
Do odzyskiwania danych sluzy takze program EasyRecovery. Jednak nigdy
nie korzystalem (nie stac mnie :)). Wiem ze dziala sprawnie i
prawidlowo.

Pozdrawiam Rademenes