Re: Czy to prawda ze laser sie moze zuzyc?

Autor: Mariusz (mariusz_at_cz.onet.pl)
Data: Wed 26 Sep 2001 - 11:59:57 MET DST

Cześć !
Użytkownik "Slawomir Marczynski" <slawek_at_s1.tuniv.szczecin.pl> napisał w
wiadomości news:9os2p8$p5b$1_at_flis.man.torun.pl...
> Janusz_K <Janusz_k1222Anty_at_um.bielsko.pl> wrote:
> : Mylisz się kolego, pęka struktura i światło przestaje być spójne, tak
się
> : dzieje z laserami Sony
>
> Ehm? Moze podasz jakies zrodlo swoich rewelacji? Laser ma to do siebie,
> ze generuje swiatlo monochromatyczne, spojne i spolaryzowane w procesie
> emisji wymuszonej. Podstawy teoretyczne dal Albert E., w praktyce
> zrealizowali o ile pamietam Towens i Prochorow (najpierw maser, potem
> laser, Kaliski zrobil jeszcze phaser, ale to troche co innego).
> [...]

Teoria teorią, ale faktycznie lasery w CD i nagrywarkach padają jak muchy,
wystarczy się wybrać do jakiegoś serwisu....
U nas na sieci, nagminne są awarie CD, czy nagrywarek w których wysiadają
właśnie lasery.... Taka sama sytuacja jest w sprzęcie audio....... Jak ktoś
zgłasza awarię CD, to na 99 procent poleciał laser.... Dlaczego tak się
dzieje? Nie wiem... w każdym razie pomaga wymiana całego modułu
laserowego... I nie jest to wina brudnej soczewki itp. W większości
przypadków laser po prostu nie świeci.

Co do tranzystorów, to mam jeszcze spory zapas serii TG. Fajne są także np.
AC i OC (jeszcze starsze, mam z radyjka Motoroli)

Mariusz