Re: amd 550 - jaka grafika ? i inne

Autor: PeJot (pjsoft_at_poland.com)
Data: Sun 02 Sep 2001 - 17:20:06 MET DST

Użytkownik teo <teo27_at_go2.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:9mrom1$t0r$1_at_news.tpi.pl...
> czesc
>
> mam
> amd 550 mhz
> 128 ramu
> va-503+ [chipset via apollo mvp3, no i agp x1]

Czasami może działać też stabilnie w x2 -trzeba pokombinować
(włączyć w biosie agp turbo i przy instalacji via4in1 np.4.32 www.tweak.pl
także dać turbo )

> chce do tego dokupic karte graficzna
> nie mam za duzo kasy bo cos kolo 200 pln
> i calkowicie nie mam w tym rozeznania
>
> kumpel polecal mi rive tnt 2 m64 czy tez pro
> co na ten temat sadzicie

Zapomnij.
Jeżeli używane to Voodoo3-3000 a nowe GF2MX400
(nie 200-wydajność na poziomie TNT2 więc jak zmienisz procesor
to będziesz żałował ).

> czy jest mozliwe aby jakas karta nie byla w pelni wykorzystana z powodu za
> slabej konfiguracji kompa

Oczywiście, Twój procesor nie jest w stanie dostarczyć
i przeliczyć wystarczająco szybko tekstur żeby wykorzystać
nawet Rive TNT2 (128bit). Karta z t&l tu nic nie pomoże, K62
i mvp3 zbyt wolno obsługują pamięć, do tego jeszcze
ten cienki koprocesor w CPU.
Mogę Ci polecić programik włączający interleave dla pamięci
(jeżeli nie masz takiej opcji w biosie) memoryenable
na Mvp3 da dopałke z 30%. Dodatkowo zmiejsz cykle
/opóźnienia dla pamięci w biosie (zwłaszcza jak masz
pamięć pc133)
ftp://vluka.dhs.org
www.viahardware.com

> czy jakas karta z waszego doswiadczenia moze nie pasowac/dzialac do mojej
> konfiguracji (najprawdopodobniej bedzie na tym win95, a z czasem obok red
> hat)
Stare Geforce sdr i ddr-zbyt duży pobór prądu-ryzyko spalenia płyty.
Z ew. gf2mx już nie będziesz miał takiego problemu

> jak podzielic na takie ustawienie systemow dysk 4 gb ?

Pierwsza partycja 800MB-fat32 na system i niezbędne programiki
druga partycja 3.2 GB-Fat32 na ważne dla Ciebie programy,
,gry, mp3 itp.
MVP3 nie jest zbyt stabilny, przy poważniejszym padzie systemu
gdy zostanie uszkodzona tablica fat na dysku systemowym-po prostu
sformatujesz partycje C i zainstalujesz Windows od nowa a D: przetrwa.

> czy karta dzwiekowa ess 1868f (isa) jest typu plug&play
> poniewaz calkowcie jest ignorowana przez akualny win98
> jak zmieniam gniazdo i powtornie odpalam to winda udaje ze nic sie nie stalo
> nic nie znalaz [...]

Pobaw się opcjami dla magistrali PCI w menadżerze urzadzeń-
naciśnij "pytajnik helpa" na Sterowaniu przerwaniami tam jest
wszystko wyjaśnione (opcje te dotyczą także ISA)
Ciekawe opcje są też na zakładce ustawienia.

[...]
> dlaczego jak tylko odpale winde zaloguje sie to z 128 ramu zostaje mi
> wolnych tylko 80 ?
> w okienku ctrl+alt+del mam tylko systray, explorera i ram page

Dużo zżera system, cache dysku itp.

Możesz ograniczyć cache dysku do np.ok. 10MB
w system.ini sekcja [vcache]
maxfilecache=10000
chunksize=512

PeJot