Re: Moduly Peltiera warto czy nie ????

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Fri 24 Aug 2001 - 22:08:14 MET DST

Niejaki(a) >no__name< <uho_at_ineteria.pl> w grupie pl.comp.pecet doznal(a)
olsnienia i napisal(a):
> Ostatnio kce o/c durona 800/1000 lub wiecej. Jak
> wiadomo procesor bedzie sie stasznie grzal a ostanio
> przeczytalem o tych wlasnie modulach i kce sobie taki
> zalozyc.

do takiego podkrecenia styknie pewnie coolermaster ep5i11a1, lub
globalwin xxx 38, lubjakies inny duzy...

> Podobno sa strasznie wydajne bo roznice temperatur
> pomiedzy dwoma stronami plytki moga wynosiec nawet 70
> stopni C! Wiem, ze do tego potrzebny jest zasilacz 300W i
> bardzo dobry cooler (ja mam Titan Majesty Twins - chyba wystarczy?)

do peltiera to warto azrozic sobie chlodzenie wodne, albo postawic duzy
wentyalotr 300 cfm kolo pudla ;>

> i dobra pasta termoprzewodzaca.
> Czy naprawde te moduly to taka super sprawa i czy naprawde
> sa takie wydajne jak o nich pisza?

fakt, sa super wydajne, problemem jest to, ze trzeba to porzadnie
zabezpieczycy, bo poprzez roznice tempoeratur (na cpu -30, na radiatorze
+60 :) ) bardzo ladnie sie kropli para wodna. a jak wiadomo woda pieknie
robi zwarcia..

jak dobrze zabezpieczysz, to nic sie stac nei powinno, czytaj, duzo
waty, najlepiej jeszcze dowalic troche pianki do okien ;)

a chlodzenie wodne tym bardziej byloby mile widziane...

pozatym przy peltierach to moze go ruszysz nawet i na 1200+? :)

> I ew. gdzie mozna je dostac bo widzialem je tylko w
> internecie (wysylkowo) a w zadnym sklepie komputerowym nie
> maja?

www.4maxcool.com.pl
www.pccooler.com.pl

to mi przychodzi tylko na mysl :) a do 4max to ja jutro jade ;p

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|_______txt by: "Magdalena" <diave5_at_aol.com> @ pl.rec.film_______|