Re: Moduly Peltiera warto czy nie ????

Autor: Abaku (abaku_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 24 Aug 2001 - 23:20:01 MET DST

">no__name<" napisał(a):

> Czesc
> Ostatnio kce o/c durona 800/1000 lub wiecej. Jak
> wiadomo procesor bedzie sie stasznie grzal a ostanio
> przeczytalem o tych wlasnie modulach i kce sobie taki
> zalozyc. Podobno sa strasznie wydajne bo roznice temperatur
> pomiedzy dwoma stronami plytki moga wynosiec nawet 70
> stopni C! Wiem, ze do tego potrzebny jest zasilacz 300W i
> bardzo dobry cooler (ja mam Titan Majesty Twins - chyba wystarczy?)
> i dobra pasta termoprzewodzaca.

Mam identyczny sprzet, co do coolera to jest w miare spoko bo cichy
(24h/dobe to mi zalezy) a poza tym to zadna rewelacja, od razu
zeszlifowalem i zapolerowalem mu powierzchnie kontaktu radiatora z
procem i temp spadla o ok 2-3 stopnie, potem potwierdzenie znalazlem tu:

http://www.tweak.pl/teksty.shtml?action=plik&plik=chrome_twins
Na tym sprzecie nie widze jakos peltiera, cooler kiepsko sie sprawuje na
procu a co dopiero na Peltierze, poza tym Titan... ma dosc specyficzna
powierzchnie kontaktu z procem (na jadro tylko) a Peltiera trzeba duza
powierzchnia chlodzic.
Choc duronek 800 smiga mi na 9x104 stabilnie (no moze poza zwisem jak w
sloncu bylo pod 50 stopni a w pokoju 37- poludniowe okna)
Zrob raczej tak: dobry cooler do extramalnych zastosowan :) i zobacz jak
Ci procesor sie podkreci, jak nie bedziesz zadowolony to dopiero mysl o
Peltierze
ale raczej w zestawieniu z woda (pompka, chlodnica, zestaw wentylatorow
na chlodnicy, kostka wymiennika na modul, szum powietrza z wentylatorow,
byc moze plusk wody w pompce albo chlodnicy, wiercenie obudowy,
lutowanie....) brr bralem udzial w czyms takim i spoko wyglada tylko na
zdjeciu ale jak komus sie NAPRAWDE chce i uwaza ze warto dla tych
dodatkowych Mhz to niech robi

Arek