Re: Pan .::Krzysztof::.

Autor: monkbert_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 26 Jul 2001 - 14:45:32 MET DST

Gregorek:
[...]
Drogi Książę!!! Gdyby do Księcia przyszedł nie trollujący Wokulski tylko jakiś
zwykły człek z ulicy (taki gombrowiczowski cham, co by chciał żreć
pańskie :))) ) i profanować odwieczne zasady konsumpcji rybich zwłok nie dla
żartu, lecz ze swej niskiej potrzeby zwykłego zeżarcia ryby, to i Książe
wystrzelałby takiego po pysku ;))).
    A poważnie:

> Teraz od siebie. Wynoszenie się nad innych, niezależnie od tego jak słuszne,
> jest mi obce. Połajanki, których jestem świadkiem, często malo grzeczne lub
> wręcz niegrzeczne, są po prostu nieskuteczne, a trwanie przy metodzie
> nieskutecznej wystawia nienajlepsze świadectwo "egzekutorom porządku". Pół
> biedy, gdyby nie towarzyszyła temu złość i taka "niechęć" do tych, co
> ośmielają się "zaśmiecać" grupę, ale czasami czuć wręcz pogardę.

W pewnym stopniu masz rację, forma odpowiedzi na grupie wielokrotnie jest
niekulturalna, wroga, pogardliwa itd. Ale to jest inny problem, dotykający
wszystkich bez wyjątku grup. I jest to sytuacja zmienna, jedni ludzie odchodzą,
nowi sie pojawiają. A na tej szczególnej grupie problemem jest brak wspomnianej
przez ciebie "odrobiny wysiłku" przy formułowaniu pytań, czyli ekstremizując
przykład pytanie księdza o najbliższy dom publiczny ;).

> Jeśli wiem więcej od innych, to po to, aby inni mogli z mojej wiedzy
> skorzystać.

Nie do końca. Wiedzy nie zdobywa się ot tak sobie. Każdy lokalny "guru"
zdobywał ją swoim wysiłkiem przez lata (myślisz, że Radek Sokół cztery lata
temu był tym samym sokołem :))) ) i ma prawo oczekiwać odrobiny szacunku od
pytającego - a ten szcunek pytającego to np. sprawdzenie czy guru od sprzętu
komputerowego powinno się zadawać pytanie o wypas krów mlecznych czy dobre pole
namiotowe w Nigerii zachodniej ;))).

>Jeśłi chcę pokazać innym na czym polega dobre wychowanie to moje
> maniery powinny być nienaganne.

Maniery?! Ależ Książe, toż to grupy dyskusyjne!!! ;)))))

Znamy swoje stanowiska, raczej ich nie zmienimy, sugeruję EOT. Ale oczywiście,
drogi Książę, nie nalegam :))).

Monkbert