Gigabyte 7ZX BIOS

Autor: Robert Gomulka (carramba_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 24 Jul 2001 - 14:01:33 MET DST

Dzień dobry!
Posiadam płytę Gigabyte 7ZX-1 (to taka 7ZX bez DualBiosu i Creative'a). I
mam problem z upgradem BIOSu. Piszę, bo może ktoś miał podobne kłopoty.
Otóż kostka BIOSu to SST 39020 (niedokładnie, ale mniej więcej tak - na
pewno było 39 i na pewno 020). Jest to kostka 256K.
Ściągnąłem sobie z sieci nowsze wersje BIOSu (posiadam zainstalowaną F4,
czyli dość starą). Wraz z BIOSem był załączony programik flash841.exe.
Próbowałem nim zapisać nowy BIOS, oraz kilkoma innymi, jednak bez
powodzenia. Zwykle programy te na początku stwierdzają: your chip/flash
part is not supported :( Potem bawię się w ręczne wybieranie, wybieram z
dostępnej listy mój BIOS, chip VIA 363/686 (jakoś tak) i próbuję zapisać.
I wtym momencie "programming .... Flash Erase Failed".
I teraz prosżę o opinię. Czy ktoś upgrade'ował sobie BIOS na tej płycie?
Czy mam uszkodzoną kość BIOSu? Czy z płytą coś nie tak?
Robert