Re: Gigabyte 7ZX BIOS - udało się

Autor: Robert Gomulka (carramba_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 27 Jul 2001 - 09:33:09 MET DST

Robert Gomulka wrote:

> Dzień dobry!
> Posiadam płytę Gigabyte 7ZX-1 (to taka 7ZX bez DualBiosu i Creative'a). I
> mam problem z upgradem BIOSu. Piszę, bo może ktoś miał podobne kłopoty.
> Otóż kostka BIOSu to SST 39020 (niedokładnie, ale mniej więcej tak - na
> pewno było 39 i na pewno 020). Jest to kostka 256K.
> Ściągnąłem sobie z sieci nowsze wersje BIOSu (posiadam zainstalowaną F4,
> czyli dość starą). Wraz z BIOSem był załączony programik flash841.exe.
> Próbowałem nim zapisać nowy BIOS, oraz kilkoma innymi, jednak bez
> [...]
Dziękuję wszystkim za pomoc. Okazało się, że winna jest zworka na płycie,
dość mętnie opisana w instrukcji. Wydawało się, że należy ją zamknąć (a
była zamknięta) dla zapisu. Było odwrotnie. Jednak piętnuję oprogramowanie
do flashowania za to, że przy uruchamianiu go wypisywało "your flash /
chipset is not supported". To potrafi bardzo zmylić. Po wybraniu ręcznym
poszło (chociaż w tym @BIOS Gigabyte'u nie można było nic zmienić, tylko
unknown/unknown i exit). Taki drobiazg potrafi doprowadzić do pasji.
Robert