Re: jak połączyć 2 sieciówki 100 Mb/s

Autor: vladek_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 19 Jul 2001 - 09:26:01 MET DST

> Czołem.
> Mam 2 kompy połączone skrosowaną skrętką. W obu sieciówki 100 Mb/s.
> Maxymalny transfer pomiędzy kompami to 1,5 MB/s. Wydaje mi sie że to trochę
> mało. Obie karty 3Com.
> Czy ktoś z was ma jakiś pomysł na uzyskanie lepszych transferów? Jaką
> maksymalną faktyczną przepustowość można uzyskać na takiej sieci.
>
> Kabel 8 żyłowy. Próbowałem różnych ustawień (half duplex, full duplex) i bez
> zmian. Jeden wielki dupleks ;-)
>
> Segoy.

Mnie sie wydaje że możesz mieć problem z kablem. Miałem podobną sytuację.
Kabel 100Mb rózni sie od 10Mb ułożeniem drutów
w 10 jest tak(b - to biały z pary):
bpomar pomar bziel ziel bnieb nieb bbrąz brąz - tak powinno być prawidłowo w
kat 5.
w 100 ma być tak
bpom pom bziel nieb bnieb ziel bbrąz brąz - zamieniony niebieski z zielonym
chodzi o oplatanie się przewodów wewnątrz kabla. Na odległości do koło 4-5
metrów zwykle nie ma to znaczenia jeśli jednak więcej (u mnie było ok 9metrów)
to ma to znaczenie - karty nie wynegocjują 100Mbit.
żeby krosować kabelek na drugim końcu zamieniamy 1-3 i 2-6
ot tyle ode mnie.