Re: Modem -TPSA

Autor: Krzysztof Kucharski (d160_at_poland.com)
Data: Wed 18 Jul 2001 - 12:19:39 MET DST

Użytkownik pawel <untiled_at_poczta.fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0oe8ltk7mcef62kka0qn3f168dc11lmtf8_at_4ax.com...

[...]
> Moim zdaniem, bzdura. Nie dlatego, ze tpsa ma taka moc ale dlatego, ze
> niczego takiego nie ma w zadnej umowie. IMHO tylko ubezpieczyciela
> mozesz scigac jezeli taka polise posiadasz. Idz do prawnika.
[...]

Całkowicie zgadzam się z Pawłem. To jest sprawa odpowiedniej polisy
ubezpieczeniowej. Trzeba się postarać, aby w polisie był odpowiedni zapis,
gwarantujący odszkodowanie w razie strat spowodowanych wyładowaniem
atmosferycznym.
Inna sprawa - to bezmyślność użytkownika. Podczas burzy (zwłaszcza silnych,
jak te ostatnie) należy bezwzględnie odłączyć się od linii telefonicznej.
Nie mówiąc już o odłączeniu RTV od instalacji antenowej (zwłaszcza w domach
wolnostojących). Podczas szczególnie silnej i bliskiej burzy nie będzie
nadmiarem ostrożności, jeżeli odłączy się przez wyjęcie wtyczek z gniazd
zasilających co cenniejsze odbiorniki energii elektrycznej.
A już próba obwiniania TPSA za skutki wyładowania - to już się chyba nadaje
do pl.humor ! :-)
Parę tygodni temu był tragiczny wypadek - podczas burzy abonent TPSA
prowadził rozmowę telefoniczną. Nastąpiło wyładowanie i śmiertelne w
skutkach porażenie nieostrożnego użytkownika. Prokuratura z oczywistych
powodów nie wszczęła dochodzenia.
Swoją drogą - wieloletnia praktyka "jeżdżenia jak na łysej kobyle" w
stosunku do TPSA zaczyna odnosić skutki ...

Pozdrawiam

--
Krzysztof Kucharski
http://kgr.pl  Klub Garażowych Rakietników