Re: podkręcanie Celerona II a zasilacz (długie)

Autor: DooMiniK (bachus20_at_poczta.wp.pl)
Data: Mon 16 Jul 2001 - 13:48:29 MET DST

Użytkownik "Artur Gawryszczak" <gawrysz_at_camk.edu.pl> napisał w wiadomości news:9isd3q$fc$1_at_h1.uw.edu.pl...

> Witajcie,
> Mam póki co dwie hipotezy. Albo jakaś niewielka część struktury procka
> potrafi się bardzo szybko nagrzać,
Byś musiał trochę poczytać o budowie układów elektr. ...
Przewodność cieplna nie pozwala na zbyt duże grzanie się układów w CPU.
Mimo super wydajnych lodówek na procesorze - są miejsca wewnątrz,
które nie zdążą oddać energii w postaci ciepła ...

> [...]
> problemy z jakością zasilania. Ze wskazań zapisywanych przez MBM pod
> Windą i sensors pod Linuxem zauważyłem, że istnieje wyraźna korelacja
> między wartościami napięć nawzajem ze sobą i wskazywaną temperaturą
> procka. Np. +5V, gdy proc ma ~30C daje pomiary 4.95..5.10V, a przy ~55C -
> 4.75..4.95V. Podobnie jest z resztą napięć. +5V i +12V sprawdziłem
> niezależnie miernikiem - pomiary zgadzają się z odczytami z Winbonda,
> zresztą RPM wiatraka koreluje się z +12V (rośnie w miarę wzrostu
> obciążenia, ale niewiele, z 5%), a na pomiar RPM błędy w pomiarach
Wrzuć programowy cooler (np. Rain), włącz WinBonda (HWDoctor)
i włączajac i wyłączając HALTa oglądaj, jak zmieniają
 się napięcia w systemie - fajnie, nie ? ;-)

> Wiem, że o te 50, czy 80MHz to już nie ma się sensu bić, intryguje mnie
> jednak czy mój zasilacz jest kiepski (i co z tego wynika na przyszłość),
> czy to wina stabilizarorów na płycie, czy może coś jeszcze. Ma ktoś
> jakieś przemyślenia na ten temat?
Wiadomo - dobra płyta, dobre stabilizatory to podstawa.
Ważne jest też szczęscie i np. seria danego procesora ...

--
DooMiniK (bachus)
bachus_at_irc.pl