Re: podkręcanie Celerona II a zasilacz (długie)

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Tue 17 Jul 2001 - 02:23:52 MET DST

DooMiniK wrote:
> Użytkownik "Artur Gawryszczak" <gawrysz_at_camk.edu.pl> napisał w
> Byś musiał trochę poczytać o budowie układów elektr. ...
> Przewodność cieplna nie pozwala na zbyt duże grzanie się układów w CPU.
> Mimo super wydajnych lodówek na procesorze - są miejsca wewnątrz,
> które nie zdążą oddać energii w postaci ciepła ...

Cokolwiek mętnie to wyraziłeś, ale ta hipoteza o lokalnym przegrzewaniu
się czegoś-tam ma podstawową cienkość: nie tłumaczy czemu bez chłodzenia
HLTami na idle zawisy ustępują.

> Wrzuć programowy cooler (np. Rain), włącz WinBonda (HWDoctor)
> i włączajac i wyłączając HALTa oglądaj, jak zmieniają
> się napięcia w systemie - fajnie, nie ? ;-)

Ba. Logowałm takie rzeczy MBM-em do pliczku i robiłem sobie wykresiki
T_CPU vs +5v, albo do tego jeszcze +12V i było widać korelacje.

Na jakim poziomieu Ciebie są zmiany napięć?

--
Pozdrówka,
        Artur Gawryszczak