Re: MSI K7T Turbo-R LE i 686B bug?

Autor: Jacoj (jacoj_at_poczta.fm)
Data: Mon 16 Jul 2001 - 00:38:39 MET DST

"Radosław Popławski" <radekp_at_alpha.net.pl> wrote in message
[...]
> Jeżeli masz na myśli viapfd100, to chyba przeczytałeś jaki bug on
> likwiduje i że nie ma to związku z Twoim problemem?

Tak, mam na myśli patch viapfd100 jak i VIA4in1 >v4.31, który
zawiera w sobie viapfd100. Tak, przeczytałem jaki bug on likwiduje
(dokładnie "686b Data Corruption") i jak najbardziej ma związek
z moim problemem, cytat ze strony http://www.viahardware.com
o tytule: "686B/Data Corruption Bug FAQ":

<cytat>
This F.A.Q is to answer some of the most frequently asked questions
regarding VIA chipset Motherboards that have KT133, KT133A and KT133E
VIA chipsets, and the issues around corruption of data when copying from
one IDE Channel to the other, or attempting to write CDs.

To put it basically, this problem prevented users from writing to
CD Writers, and Zip drives, and also prevented users from copying
a file any bigger then 100megs from one hard-drive to another when
on different IDE Channels/ports. The fault would usually cause either
a blue screen of death (BSoD) or cause the computer to reset by itself,
both possibly damaging data, and/or ruining the CD you were writing to."
</cytat>

W dalszej części artykułu można poczytać o potencjalnej naprawie
omawianego problemu między innymi (raczej głównie) przy pomocy
wspomnianych przeze mnie patchy (viapfd100 i VIA4in1 >v4.31).

--
Jacoj - Jacek Jakubowski  [ e-mail: jacoj_at_poczta.fm ]
Prawo Murphy'ego: