Re: Wykrywanie dysku 40GB

Autor: trsr of b0r_at_ (b0r_at_)
Data: Thu 12 Jul 2001 - 15:19:47 MET DST

Oczywiscie proby upgrade'owania bios-u byly przeprowadzane ???

Jesli jednak upgrade'y nie odniosly zadnego skutku, mozna problem obejsc
niestety kosztem kompromisow (tak tez robilem na jednym z komputerow - nie
pamietam modelu plyty):
1) ow dysk bylby tylko do danych
2) nie wiem, jak byloby z ustawieniami UDMA itp...
3) korzystamy z win9x/ME/linux (nie wiem, jak sobie win nt/2000 radzi, ale
tez powinien...)
4) mamy 2 dyski twarde (jeden widoczny dla systemu)
wobec tego:
- partycjonujemy i formatujemy dysk na komputerze, na ktorym ow dysk jest
wykrywany
- podlaczamy go do naszego komputera (jako slave/sec master - to juz zalezy
od Twojej inwencji) i nie wykrywamy go w BIOS-ie
- odpalamy system z drugiego - bez problemow wykrywanego dysku...

Dysk powinien byc bez problemow widoczny w okienkach (jesli zostal dobrze
podlaczony)....

Acha! mozna tez probowac ustawic parametry dysku recznie (np. na 8 gb, czy
32 gb - wtedy dysk nie powinien przynajmniej zawieszac bios-u...), ale tego
nigdy nie probowalem, bo do czynienia z tym komputerem juz nie mam ...

Pozdrawiam