Re: Wykrywanie dysku 40GB

Autor: Krzysztof Karczewski (krzysztof_at_formica.pl)
Data: Thu 12 Jul 2001 - 17:06:55 MET DST

Użytkownik "trsr of b0r@" <trsr_at_jesli.nie.spamujesz.to.to.wytnij.ch.onet.pl>
napisał w wiadomości news:9ik59j$k46$1_at_news.tpi.pl...
> Oczywiscie proby upgrade'owania bios-u byly przeprowadzane ???
>
> Jesli jednak upgrade'y nie odniosly zadnego skutku, mozna problem obejsc
> niestety kosztem kompromisow (tak tez robilem na jednym z komputerow - nie
> pamietam modelu plyty):
> 1) ow dysk bylby tylko do danych
> 2) nie wiem, jak byloby z ustawieniami UDMA itp...
> 3) korzystamy z win9x/ME/linux (nie wiem, jak sobie win nt/2000 radzi, ale
> tez powinien...)
> 4) mamy 2 dyski twarde (jeden widoczny dla systemu)
> wobec tego:
> [...]
Rozwiązanie ogólnie niezłe, działa (stosowałem jakiś czas), ale najwyraźniej
tylko w PIO-4, bo transfer marny a i obciążenie procka do 100%. Jednak widzi
dyski nawet z powalonymi partycjami tak, że mi się komp podczas startu
wieszał jeśli były wykryte w BIOSie. Ogólnie jednak jest to rzeczywiście
prowizorka.
Pozdrawiam
Wigwam