Re: maly tescik dzwieku -Teac kontra LG

Autor: sofu (sofu_at_kki.net.pl)
Data: Thu 12 Jul 2001 - 10:56:48 MET DST

Zebys wiedzial, ze DYSCOPOLO, to dla mnie horror.
Gdybym mial niestrawnosc i trzeba by sie postarac o oproznienie rzoladka, to
mnie by wystarczylo posluchac troche dyscopolo.
Rzygal bym dalej niz widzial!
Poniewaz posiadam "zaciecie" audiofilskie, to mam troche mozliwosci
porownania roznych zrodel dzwieku.
Nie pisal bym rzeczy o jakich nie bylbym przekonany.
Mnie interesuje cos innego. Wiadomo, ze nagrywarki sa coraz szybsze. Czy
czytanie i kopiowanie plyt z szybkoscia np. X1 ma jeszcze rzeczywisty sens
dla wiernego przekopiowania utworow? Jakie sa wlasciwie granice tych
szybkosci dla wiernych kopii?
Robilem proby w tym zakresie i wlasciwie przy nagrywaniu X8 nie zauwazylem
roznic w nagranym dzwieku.
Nie mam ani czasu ani plyt na zmarnowanie, aby robic jakies zaawansowane
wlasne proby.
Natomiast zauwazylem, ze to samo nagranie na ESPERANZY Diamond i Black
brzmialo nieco innaczej.
Byc moze nieco inaczej radzi sobie z odtwarzaniem laser odtwarzacza audio
CD. Dzwiek z czarnej plyty byl ostrzejszy, jakby zimniejszy,
wyrazistrzy, precyzyjniejszy, za to mniej bylo plywajaceg (rozmytego),
miekkiego basu jaki wlasciwie lubie. Musze sprawe przemyslec, ale kto wie
czy nie lepiej nagrywac audio na czarnych plytach? Byc moze czarny kolor
pochlania rozproszone wiazki lasera i przez to odtwarzacz CD odczytuje
dokladniej plyte? W kazdym razie dzwiek i z Diamond-a i Black-a da sie
sluchac. Nie wiadomo tylko jak jest z trwaloscia zapisanych na tych plytach
danych. Czy po jakims czasie cos z nich nie uleci np. prze utlenienie sie
czegos, czy zmiane zabarwienia powierzchni?
Lubie porobic sobie kopie szczegolnie cennych dla mnie plyt, aby oryginaly
nie poniszczyly sie np. na jakichs imprezach gdzie raczka nie zawsze umie
trafic plyta w szufladke.

--
Janusz sofu_at_kki.net.pl
Użytkownik "Qwerty" <Qwerty_at_gwiazdy.net.pl> napisał w wiadomości
========
> ...a to już HORROR!!!!
odłogi)