Re: Problem z Dyskiem (LBA, CHS)

Autor: BaSioR (basior_at_go2.pl)
Data: Thu 12 Jul 2001 - 01:46:55 MET DST

> [...]
> Po uruchomieniu tak i wlaczeniu Partition Magic pokazuje mi komunikat ze
> liczba cylindrow jest nieobslugiwana przez bios.
> Jesli pod biosem w opcjach dysku ustawie na auto, to podczas startu bios
> ustawia go na tryb CHS i wtedy wyswietla 15 GB.
> Dysk wtedy w miare dziala, ale Partition Magic pokazuje mi ze sa
> niewielkie niezgodnosci w wielkosci partycji wynikajace z roznic miedzy
> LBA i CHS (kupilem uzywany i sa tam jakies dane)
>
> Czy to oznacza ze dysk ten powinien wlasnie chodzic w takim trybie czyli
> CHS? Myslalem ze dyski chodza teraz tylko w LBA.
Wlasciwie tak
np jezeli masz Award 6.0 to powinno byc CHS bo LBA zostalo wymyslone bardzo
dawno temu po to zeby stare biosy widzialy nowe dyski przekraczajce pewna
pojemnosc - nie wiem jak jest stara jest plyta ta twoja BX ale zdaje mi sie
ze ...
CHS powinno byc dobrym rozwiazaniem -
ale nie rozumiem skoro ja mam 61 GB i dzialam na LBA bo na CHS mi sie nie
chce przestawic (lenistwo)

> Plyte mam soyo bx. Puszczalem tez na jakiejs nowszej plycie asusa u
> kumpla, (ktory ma dysk 30 GB). Efekt z moim dyskiem byl taki sam. O co
> chodzi? Czy powinienem wymienic dysk?
>
> Dysk ten to model st315323a (16383cyl 16hds 63sect) - tak jest napisane

usun partycje wszystkie
reset
ustaw w biosie na CHS albo na LBA (jezeli wybierzesz to) i ustaw partycje od
nowa
wtedy chyba nie powinno sie cos rąbać ;-)