Problem z Dyskiem (LBA, CHS)

Autor: dworak (m99_at_priv.onet.pl)
Data: Thu 12 Jul 2001 - 01:32:33 MET DST

Kupilem dysk Seagate 15 GB. Ustawiony domyslnie na LBA. Czasem cos sie
przytykal, wiec go wymienilem na identyczny. Nastepny dysk dziwnie sie
zachowuje przy okreslaniu trybu odczytu. Kiedy korzystam z funkcji
'auto-detect hard disc' pod biosem to pokazuje mi opcje LBA, Large, i
Normal. (Y) jest przy LBA (1867-cyls 255-heads 0-pre 29769-landz
63-sec). Oczywiscie w kazdym przypadku pokazuje pojemnosc 15 GB. Wciskam
wiec Y i zapisuje. Po restarcie w tabelce pokazuje mi tryb LBA jednak
pojemnosc jest 528. Dlaczego?
Po uruchomieniu tak i wlaczeniu Partition Magic pokazuje mi komunikat ze
liczba cylindrow jest nieobslugiwana przez bios.
Jesli pod biosem w opcjach dysku ustawie na auto, to podczas startu bios
ustawia go na tryb CHS i wtedy wyswietla 15 GB.
Dysk wtedy w miare dziala, ale Partition Magic pokazuje mi ze sa
niewielkie niezgodnosci w wielkosci partycji wynikajace z roznic miedzy
LBA i CHS (kupilem uzywany i sa tam jakies dane)

Czy to oznacza ze dysk ten powinien wlasnie chodzic w takim trybie czyli
CHS? Myslalem ze dyski chodza teraz tylko w LBA.

Plyte mam soyo bx. Puszczalem tez na jakiejs nowszej plycie asusa u
kumpla, (ktory ma dysk 30 GB). Efekt z moim dyskiem byl taki sam. O co
chodzi? Czy powinienem wymienic dysk?

Dysk ten to model st315323a (16383cyl 16hds 63sect) - tak jest napisane

Czekam niecierpliwie na jakies wyjasnienie i pozdrawiam grupowiczow.

Marek