Re: ati radeon 32 mb i 2 monitory

Autor: JZnamirowski (znamirowski_at_ns.medianet.pl)
Data: Wed 11 Jul 2001 - 00:09:33 MET DST

> Mam mozliwosc kupna ati radeon wersja 32 mega . Sa tam 3 wyjscia ,: crt ,
> dvi ( jest tez przejsciowka na crt) i wyjscie s-video out.
>
> czy mozna do tej karty podlaczyc 2 monitory ,ew. tv i monitor ?? z tym ,ze
> marzy mi sie co innego na jednym ekranie, a co innego na drugim.
Potrzebuje
> takie cos do grafiki i edycji video,aby nie otwierac i przesuwac ciagle
> okien .
> Wiem , ze na matroxie dual head jest chyba taka mozliwosc
> Co sadzicie w ogole o tej karcie , w gre wchodzi 2D i 3 D ?

Uzywam takiej karty.
Jakosc obrazu baaardzo dobra (kolory piekne a ostrosc jak zyleta). Wydajnosc
w 3D slaba. Pieknie odtwarza filmy.
Mozna podlaczyc dwa monitory, w zestawie jest przejsciówka z gniazda dla
monitora LCD na zwykly.
Trzecie wyjscie do telewizora.

Jest mozliwosc stosowania kilku trybow wyswietlania na 2 monitory.
Najciekawszy tryb to polowa pulpitu na lewym a druga polowa na prawym- zwie
sie to tryb panoramiczny.
Kursor po prostu przechodzi miedzy monitorami.
Inny tryb to ten sam obraz na kazdym monitorze.
Czestotliwosci odswierzania ustawia sie oddzielnie dla kazdego monitora.

Poza tym mozna tworzyc "wirtualne pulpity" czyli po prostu warstwy z
aplikacjami. Wlaczajac ktoras z nich (max 9) mamy gotowy zestaw na wierzchu
bez koniecznosci dogrzebywania sie do nich. Nie korzystam z tego ale
mozliwosc jest.

Karta ma tez wady.
Przede wszystkim mala wydajnosc w 3D.
Brak sterownikow umozliwiajacych stosowanie trybu panoramicznego w Win NT4.0
(pod w2k dziala OK).
Nie moglem uzyskac koloru na telewizorze pomimo prawidlowych ustawien karty.
Byc moze to wina mojego telewizora.
Przy odtwarzaniu plikow filmowych w trybie panoramicznym filmy z plikow avi,
mpg zaczynaja przeskakiwac klatki.

pomimo wszystko za ta cene chyba nie mozna wymagac wiecej

pozdrawiam
JZnamirowski