Re: Do użytkowników ABIT BX133

Autor: ebrom (ebrom_at_polo.po.opole.pl)
Data: Tue 10 Jul 2001 - 09:28:04 MET DST

> Problemy z ABITAMI zawsze maja ta sama przyczyne: uzytkownik (bez urazy).

:-)

> Kontroler HPT sluzy wylacznie do DYSKOW a ne do CD / CDRW
> Jak masz np. 2 dyski i CD i RW podlaczasz dyski do HPT
> a CD jak master primary i RW master secondary i jest spoko.

mam taka plyte i nigdy nie mialem problemu z bootowaniem z DVD/CD
ale oczywiscie naped musi byc podpiety pod zwykly kontroler a nie HPT...

> Nieraz sa takze problemy z przerwaniami. Moze np. karta graficzna nie
godzic
> sie na wspoldzielenie IRQ z HPT lub z ACPI
> Jak sa problemy to zacznij od systemy golego tzn tylko grafika. Zainstaluj
> stery i SPRAWDZ PRZERWANIA!

a jezeli idzie o przerwania, to rzeczywiscie jest problem, u mnie HPT uzywa
tego samego przerwania co karta muzyczna SB 128PCI (przerwanie 11),
jezeli zainstaluje oryginalne sterowniki tej karty to system nie pokazuje
zadnych konfliktow, ale karta nie dziala
jezeli zamienie oryginalne sterowniki na sterowniki dostepne w windzie
(millenium), to karta dziala, ale bez obslugi wejscia liniowego

na tej plytce nie mozna zarezerwowac przerwan w BIOSie dla konkretnego
urzadzenia, a jedynie dokonac rezerwacji dla danego typu urzadzen i
probowalem tak to zrobic, ale zawsze HPT uzywa u mnie tego samego przerwania
co karta muzyczna
nie bylo by w tym nic zlego, bo karta jak pisalem na sterownikach windy
dziala, ale nie moge nic nagrywac na wejsciu liniowym, co jest mi
potrzebne...
moze macie jakis sposob na ta karte...

--
Romek "ebrom"