Pamieci IBM PC133 i CAS Latency / 1-way vs 4-way

Autor: Filip Twardoch (f.twardoch_at_postindustry.org)
Data: Thu 05 Jul 2001 - 03:12:18 MET DST

Jak to jest? Specjalnie kupilem drozsze pamieci IBM a okazuje sie,
ze maja CAS2 do 67 MHz i CAS3 do 133... Cos chyba nie tak? Czy inne
markowe pamieci np. Infineon, NEC itp. maja CAS2 na 133MHz?
Poza tym, czy to prawda, ze pamieci IBM nie chca chodzic (lub sa
problematyczne) z innymi? Tak mi wmawiali na CGK. Nigdzie nie moglem
dostac IBM, wiec dokupilem Logix na kosciach Infineon, chodza, ale
okazalo sie, ze sa 100MHz, wiec i tak bede musial je zwrocic.

Druga sprawa to w SiSoft Sandra wypisalo mi, ze mam obsluge pamieci
1-way (chipset VIA-133Pro) a tu na grupie, ze to bardzo zle i lepiej
przelaczyc jakos na 4-way. W tej chwili mam ok. transfer ok. 200MB/s,
obok wynikow na takich samych zestawach chipset/ram wypada to bardzo
zle. Przelaczyc? Jesli tak, to jak?

TIA
fth