Re: Jaki program do odzyskania danych z dysku?

Autor: Gregorek (Gregorek_at_skrzynka.pl)
Data: Wed 04 Jul 2001 - 11:06:26 MET DST

> Wiem ze istnieja jakies programy ktore automagicznie potrafia
> odtworzyc nawet skasowane pliki - mam nadzieje ze w tym wypadku nie
> bedzie potrzeba stosowania zadnyc cudow - dane gdzies w koncu sa :)
> Prawie od razu zorientowalam sie ze cos jest nie tak - nie zrobilam
> zadnej defragmentacji dysku, nic nie zapisuje na tej partycji zeby nie
> pogorszyc sprawy.
>
> Marta Kellerman

Witam!
Bardzo rozsądnie, iż po zorientowaniu się w sytuacji nie ruszałaś dysku. Są
naprawdę duże szanse.
Użyj Tiramisu albo EasyRecovery albo Lost and Found.
Powtarzam, nie wolno robić żadnych operacji na dysku, z którego chce się
odzyskać dane.
Trzeba podpiąć jako master drugi dysk, z którego wystartuje się system i
uruchomić program
do odzyskania danych i na który skopiuje się odzyskane przez ten program
pliki..Program możan uruchomić z tego nowego dysku albo z dyskietek, bez
różnicy, podobnie system.
Ten "uszkodzony" trzeba podpiąć jako drugi, najlepiej jako secondary master,
nie trzeba wówczas przekładać zworki.
BIOS w opcji rozpoznania dysków na auto.
Powodzenia
Gregorek
PS. . Wczesne wersje Tiramisu były specjalizowane do róznych partycji, inna
dla FAT16, a inna dla FAT32
G.