Re: XMS - Unable to control A20 line

Autor: !_at_! Piotr !@! (!_at_!)
Data: Tue 31 Jul 2001 - 17:10:26 MET DST

> Przy próbie instalacji win95 wywala mi błąd
>
> "Unable to control A20 line!
> XMS Driver not installed
> Instalator nie może odnaleźć menedżera pamięcie wysokiej i nie może
> kontynuować"
>
> Dodam, że na tamtym kompie mam 20 MB RAMu.
> Instaluję win95 (instalka skopiowana na ten sam dysk).
> Próbowałem różne wersje OSR2 i starsze i zawsze to samo.
> Dysk poza katalogiem z instalka jest pusty, sformatowany na FAT.
> Kompa uruchamiam z przeróżnych dyskietek startowych: i z win 95 (różnych)
> i z win 98 i "samoróbek".
> [...]

Answer:
Spróbuj w biosie w opcjach pamięci (np w award - bios features setup oraz
chipset) Masz tam różne takie... Spróbuj je ustawić inaczej (opis jak
ustawiać www.bios.pnet.pl award/ami/phoenix ....)
Wykombinuj sobie systemową dyskietkę startową bez przeróbek.
Powodzenia i w tej sytuacji wydaje mi się ze własciwsza grupa jest win9x.
Gdyz ty masz problem natury software, a pl.comp.pecet zajmuje sie ...
Pisałem to tyle razy