Re: monitory a regulacja kontrastu

Autor: Dr_Vader (dr_vader_at_wp.pl)
Data: Mon 02 Jul 2001 - 11:10:51 MET DST

> Jak duzy wplyw na wzrok ma ustawienie zbyt duzego kontrastu (na maxa)?
Taki,
> jak za niska czestotliwosc odswiezania i wysoka radiacja? Czy ustawienie
> zbyt niskiego kontrastu tez moze zaszkodzic i jaki jest (IYHO)
akceptowalny
> jego poziom - dla mnie 45% wydaje sie niezbyt wygodne. Obecnie mam 60% (i
> jest to wg mnie minimum zapewniajace jakis komfort, chociaz 70% jest IMHO
> lepsze ;))
Nie chce tutaj kadzic teoria. Jestem po prostu praktykiem (20 lat pracy przy
komputerach :-) ) uczulonym na sprawy wzroku.
Wlasciwe ustawienia to sprawa bardzo indywidualna. Kazdy ma inny wzrok.
Z doświadczenia moge powiedziec, ze lepszy za maly kontrast niz za duzy.
Po ustawieniu minimalnych parametrow trzeba popracowac 1-2 godz.
najlepiej z jakims edytorem i ocenic jak meczy sie nasz wzrok. Jesli sie
meczy to trzeba jeszcze troche podbic kontrast i OK.
To co napisales to jest dokladnie to o czym mowie. Sam czujesz, ze
60% jest OK. Oczywiscie w kazdym dobrym monitorze kazde wyzsze
ustawienie kontrastu bedzie "ladniejsze" na pierwszy rzut oka, ale
oczy beda sie meczyc. W koncu tak naprawde nie chodzi o to zeby
bylo ladnie tylko zeby bylo wygodnie (no chyba, ze przyszli kumple ;-) )

> PS Do tej pory caly czas mialem kontrast na 100% i dziwilem sie, ze od
> jakiegos czasu (mimo zakupu nowego monitora) cos jakby wzrok mi sie
> pogorszyl... :-(

No wlasnie. A pomysl sobie co bedzie za 15 lat! Dlatego naprawde warto
poswiecic troche czasu i pomyslec o swoich oczach.

Pzdr,
DV