Re: monitory a regulacja kontrastu

Autor: Pjotr (pjotr_at_poland.com)
Data: Sun 01 Jul 2001 - 21:50:15 MET DST

Some day I met a message from "Dr_Vader" <dr_vader_at_wp.pl>. The message said:

> Z doswiadczenia:
> Jasnosc na 50%, kontrast na min. i podkrecaj powoli w gore
> do momentu az uznasz, ze widac na tyle, ze da sie pracowac.
> Dopiescic mozna jasnoscia.
> Chodzi o ustawienie minimalnego akceptowalnego poziomu.
> Czlowieku oczszedzaj swoje oczy! Masz tylko jedna pare!
> (mam nadzieje ;-) )

Jak duzy wplyw na wzrok ma ustawienie zbyt duzego kontrastu (na maxa)? Taki,
jak za niska czestotliwosc odswiezania i wysoka radiacja? Czy ustawienie
zbyt niskiego kontrastu tez moze zaszkodzic i jaki jest (IYHO) akceptowalny
jego poziom - dla mnie 45% wydaje sie niezbyt wygodne. Obecnie mam 60% (i
jest to wg mnie minimum zapewniajace jakis komfort, chociaz 70% jest IMHO
lepsze ;))
PS Do tej pory caly czas mialem kontrast na 100% i dziwilem sie, ze od
jakiegos czasu (mimo zakupu nowego monitora) cos jakby wzrok mi sie
pogorszyl... :-(

--
Pozdr & cu
Pjotr