Re: monitory a regulacja kontrastu

Autor: Dr_Vader (dr_vader_at_wp.pl)
Data: Sun 01 Jul 2001 - 11:41:14 MET DST

> czy ktos z grupowiczow uzywa wogole regulacji kontrastu w monitorze?
zwykle
> uzywa sie ustawienia na 100%, zastanawiam sie w jakim stopniu takie
> ustawienie skraca zywotnosc kinekopu - czy ma wogole jakis wplyw (jasnosc
na
> pewno ma). jaki jest sens implementacji takiej funkcji jak kontrast skoro
> kazdy uzywa maksymalnej wartosci - no chyba ze nie kazdy

Az mi sie wlosy zjezyly!
Czlowieku, czy ty wogole jeszcze cos widzisz?
Przy pracy kilka(nascie) godzin dziennie i kontrascie na max,
po kilku miesiacach bylbym jak kret :-(

U mnie kontrast podciagam do ok. 75% tylko w wyjatkowych
sytuacjach. Do pracy mam ustawiony miedzy 40-55% w zaleznosci
od natezenia swiatla w pomieszczeniu.
Mam co prawda Sonego G200, ale z innymi monitorami jest podobnie.

Z doswiadczenia:
Jasnosc na 50%, kontrast na min. i podkrecaj powoli w gore
do momentu az uznasz, ze widac na tyle, ze da sie pracowac.
Dopiescic mozna jasnoscia.
Chodzi o ustawienie minimalnego akceptowalnego poziomu.
Czlowieku oczszedzaj swoje oczy! Masz tylko jedna pare!
(mam nadzieje ;-) )

Pzdr,
DV