Re: VooDoo + lama =pytania :-)

Autor: PhoeniX (najbergg_at_kki.net.pl)
Data: Wed 30 May 2001 - 13:09:16 MET DST

Witaj

> 1. czy dopalacz 3D daje jakieś wymierne rezultaty w wydajności podczas
> zwykłej pracy (Win95, Sieć, mail, news)? Mam grafikę S3Virge 2MB PCI i
> szkoda, żeby dopałka z 12MB chodziła na biegu jałowym :-)

V2 jest dopalaczem tylko dla aplikacji wykorzystujących Direct3D,Glide
oraz miniport OpenGL. Przy pracy w biurowych aplikacjach windowsa
oraz całej reszcie nie obsługujących jednego z wymienionych powyżej API
Voodoo 2 jest nieaktywne.

> 2. Czy w przypadku gier procesor nie bedziw wąskim gardłem dla grafiki?
Tak
> jak wspomniałem S3Virge 2MB, P200, 32RAM EDO. Kiedyś słyszałem, ze
niektóre
> akceleratory mają wydajnośc zależną od mocy procesora, a niektóre nie -
> niestety szczegółów nie pamietam...

Praktycznie każdy akcelerator skaluje się w procesorem... jedne więcej inne
mniej.
W Twoim przypadku procesor jest w sam raz do V2.

> 3. Czy karta VooDoo zajmuje jakieś zasoby sprzetowe? Wyjasniam - w
> zależności od sterownika karta instaluje mi się w Menedzerze Urzązdeń jako
> "VooDoo2 Accelerator" raz w "Karty graficzne" a raz w "Kontrolery dxwięku,
> video i gier". Abstrahując od tego faktu, spodziewałem się zajmowania
przez
> dopalacz kanałów DMA, IRQ a tu tylko był zakres pamięci. To jest OK?

O ile pamiętam to tak ma być.
A instaluje się w kontrolerach dzwięku i gier.

> 4. Aha, co to w ogóle za model? Soprzęt jest rozpoznawany jako "V-D2", a
> może jakieś szczegóły. Model, wersja, producent itp... Są może jakies
> programy lub metody do identyfikacji tego typu kart?

Jaki producent to ciężko określić ale na pewno jest to Voodoo 2 12MB.
A najprostrzą metodą identyfikacji to jest wziąść karte do ręki i poszukać
nazwy producenta na niej :-)

--
Pozdrawia:
file://==PhoeniX==\\