VooDoo + lama =pytania :-)

Autor: Artur 'Zmechu' Prokopiuk (zmechu_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 30 May 2001 - 09:40:14 MET DST

Witam!
Ostatnio dostałem dopalacz VooDoo2 12MB (Magic 3D II). A ponieważ do tej
pory nie miałem do czynienia z tą techniką, pozwolę sobie zadać kilka
pytań. Sorki, jeżeli bedą trywialnie śmieszne dla ogólu :-)

1. czy dopalacz 3D daje jakieś wymierne rezultaty w wydajności podczas
zwykłej pracy (Win95, Sieć, mail, news)? Mam grafikę S3Virge 2MB PCI i
szkoda, żeby dopałka z 12MB chodziła na biegu jałowym :-)

2. Czy w przypadku gier procesor nie bedziw wąskim gardłem dla grafiki? Tak
jak wspomniałem S3Virge 2MB, P200, 32RAM EDO. Kiedyś słyszałem, ze niektóre
akceleratory mają wydajnośc zależną od mocy procesora, a niektóre nie -
niestety szczegółów nie pamietam...

3. Czy karta VooDoo zajmuje jakieś zasoby sprzetowe? Wyjasniam - w
zależności od sterownika karta instaluje mi się w Menedzerze Urzązdeń jako
"VooDoo2 Accelerator" raz w "Karty graficzne" a raz w "Kontrolery dxwięku,
video i gier". Abstrahując od tego faktu, spodziewałem się zajmowania przez
dopalacz kanałów DMA, IRQ a tu tylko był zakres pamięci. To jest OK?

4. Aha, co to w ogóle za model? Soprzęt jest rozpoznawany jako "V-D2", a
może jakieś szczegóły. Model, wersja, producent itp... Są może jakies
programy lub metody do identyfikacji tego typu kart?

Pozdrawiam i dziekuję za wyrozumiałość :-)
Artur

--
http://bios.help.pl
ICQ: 47562160