Re: Jaki HDD ? !!!

Autor: Jarocki Krzysztof (kjarocki_at_priv.onet.pl)
Data: Sat 26 May 2001 - 09:36:29 MET DST

> Witam !
> Mam zamiar kupić dysk 30 lub 40GB , ale jaki wybrać Quantum, Maxtor,
> Seagate, IBM ?
> Czy warto kupować dysk z 7200 rpm ?
> Słyszałem że Maxtory są całkiem niezłe.
> Czy IBM są naprawdę takie dobre (już słyszałem narzekania że coś w nich
> stuka, ale może to przypadek) ?

W nawiązaniu do pozostałych postów zgadzam się, że każdy swoje chwali.
I napewno rację mają Ci co mówią, że pewne serie dysków były wadliwe.
Wiedzą to z praktyki. Padły i już.
Ja mam IBM DTLA307030 i sprzedający powiedział, że ten dysk wrócił
z serwisu jako zamiennik za inny padnięty IBM, ale tamten był starszy
modelem.
Okazało się że na ten dysk mam 2 lata gwarancji zamiast 3 i pozostaje mieć
nadzieję, że jeśli serwis IBM dał dysk na wymianę to z lepszej serii.
:-) Tutaj sam się śmieję z tej swojej nadziei.
Na razie jest: pojemny, szybki jak cholera, bardzo cichy i jeszcze nie
odmówił współpracy.
:-)
A co do 5400, czy 7200 to na słowa jednego z grupowiczów który pisał,
że "nie warto w domu jak nie kopiujesz" odpowiem tak:
Wiadomo, że na codzień nie warto. Ale czasem zdarza się że musisz zrobić coś
szybko,
albo trwa to bardzo długo i właśnie szybkość elementów składowych sprawi,
że zaoszczędzisz trochę czasu.
A w duchu ostatnich "procesorowo-graficznych wyścigów" powiem,
że dołożenie do nieco szybszego i nowszego dysku nie jest aż tak dużą
stratą,
żeby sobie odmawiać, a ile radochy jak podłączysz go do szybkiego kontrolera
i widzisz jak to co się ładowało do tej pory w sposób widoczny, nagle
przyspieszyło
i właściwie tego ładowania nawet nie widać.
Korzyści są widoczne podczas przetwarzania dużych plików grafiki (konwersje
formatów),
pracy z partycjami, backupem danych, graniu z imidżu CD-ROMu na dysku i
wielu
innych zastosowaniach.
Nikt chyba nie powie, że tylko czyta pocztę w grupach dyskusyjnych i do
niczego
mu szybki dysk nie jest potrzebny.
A za pół roku do roku wyjdzie nowy standard i na dyski 5400 nikt nawet nie
spojrzy,
a 7200 to może jeszcze ktoś odkupi (to tylko przekora, bo dyski 5400 mają
swą wartość)..

Krzysiek