Re: PŁYTA GŁÓWNA

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 24 May 2001 - 22:24:38 MET DST

Hi,

Stavros wrote:

> Mam pytanko, czy ktoś posiada może płyte ABIT KT7A-RAID??? Mam zamiar kupić
> tę płytę i mam w związku z tym kilka pytań...

Nie wiem, czy to dobry pomysł. To dość awaryjne płyty. Z tego też
względu AMD wycofał je z listy zalecanych płyt.

> 1. czy mozna podlaczyc do kontrolera RAID (na plycie) dwa dyski o roznej
> pojemnosci i predkosci , systemie RAID 0??

Najprawdopodobniej można, ale nie ma to sensu. Tracisz w ten sposób
nadmiar pojemności większego dysku, a cały RAID 0 będzie działał
z prędkością wolniejszego dysku lub nawet wolniej.

W zasadzie w RAID 0 powinno się łączyć jedynie całkowicie identyczne
dyski.

> 2.czy mozna uzywac kontrolera RAID jako zwykleko kontrolera nie uzywajac
> własności macierzy??

Oczywiście. W końcu to _jest_ zwykły kontroler IDE -- własność
RAID została dodana jako funkcja sterowników, czyli nie jest lepsza
od analogicznej funkcji dostępnej od lat w np. Windows NT z
dowolnym kontrolerem IDE.

> 3.w jaki sposób system rozpoznaj urzadzenia podlaczone do tego kontroler i
> za pomoca jakiego programu sa one konfigurowane

Kontroler HPT ma własny BIOS, który wykrywa urządzenia IDE i którym
konfiguruje się RAID.

> 4.jak ogólnie sprawuje sie płyta (interesuje mnie głównie jej stabilnosc
> podczas nakrecania procka)??

Stabilna jest, ale poczytaj sobie o tym, ile ABitów KT7 i KT7A
wraca na gwarancji z różnymi usterkami poważnymi (np. jednego
dnia wyłaczasz komputer, a drugiego już w ogóle się nie
uruchamia).

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |