Re: Chcę kupić sprzęt - doradżcie!

Autor: GLide (glyder_at_priv.onet.pl)
Data: Tue 22 May 2001 - 02:08:07 MET DST

On Mon, 21 May 2001 08:36:07 +0200, "Perun" <vision_at_go2.pl> wrote:

>Kup dużo pamięci (minimum to 256MB, ale lepiej 512MB). Jesli planujesz
>pracowac w 3D Studio MAX, to lepiej kup PIII EB (933 albo 1000).
Ciekaw jestem dlaczego. Przeciez dowiedzione jest, ze Athlon liczy pod
MAXem duzo szybciej niz PIII.
Moze nas osiwiesz jakims rewelacjami?

>karta graficzna - jedyna sluszna, czyli Matrox G450 32MB DH.
ROTFL. Zakladasz, ze pod MAxa i polecasz Matroxa? Jesli ty tak
skladasz kompy to ja dziekuje....

>warto miec CD-RW, od biedy starczy ZIP 250
>trza miec dobry skaner - nie doradze Ci jaki, bo w tym temacie wyszedlem
>ostatnio z obiegu ;) i nie orientuje sie w cenach.
Generalnie warto tez miec klawiature, stacje dyskow i koniecznie nie
mozna zapomniec o obudowie.

>monitor: warto rozejzec sie juz za 19"
No tak bylbym zapomnial o monitorze.....

...nie ma to jak zlote rady "Fachofca".

A tak bardziej powaznie to do 2D Matrox, 3D Gforce2 - karta markowa
(Hercules, Asus, Elsa) aby nie denerwowac si epozniej kiepska jakoscia
obrazu.
Procek - Athlon (niby PIII jest troche szybszy pod Photoshopem, ale
jak bedziesz mial ten 1GHz lub wiecej to i tak bedzie wystarczajaco
szybko na Athlonie).
Plyta - MSI, Epox, Abit (bywa problemowy ale mam do niego sentyment),
Asus
Pamiec - im wiecej tym lepiej. Ponizej 256MB przy grafice nie ma sensu
schodzic. Czasem warto doplacic troche i kupic bardziej markowe -
Infineon, Hyunday etc.
Monitor - 19' . Nec, Samsung lub zdrozsze Elsy, Eizo. I tak bez
wzgledu na marke monitor przed zakupem nalezy sprawdzic czy ma dobra
geometrie, zbieznosc, czy mozna wyregulowac More itp.

GLide