Test Xvid

Autor: adadur_at_poczta.onet.pl
Data: Fri 18 May 2001 - 08:18:12 MET DST

Wczoraj jeden z gości nusów polecił swoj program do DivXu o nazwie Xvid.
No cóż wczoraj go ściągnełem i sprawfdziłem.
Sprawdałem na: AbitBP6 Celeron 466_at_560 Guillemot Prophet SE (GEForce 256) i
takie tam ....
a i system Win 98SE
Film: Truman Show - przyznam że o niespecjalnej jakości.
Sprawdzenie polegało na porównaniu z dobrze znanym VPlayerem.
Pierwsze odczycie - jakby gorsza jakość odtwarzanego filmu w Xvid -
jakby "mocniejsza" widoczność "kwadratów".
Puszczałem na przemian - na ale w końcu pożna powiedzieć żę niemal identycznie -
 choć coś mi się nie podobało.
W końcu puściłem oba filmy na raz (monitor 19" więc coś bylo tam widać). O
dziwo poszło coś takiego jak puszczenie tego samego filmu (pliku) z HDD. Czy to
wogóle normalne, czy inny typ pliku też można otworzyć dwoma różnymi
programami. No cóż ale poszło - puściłem równolegle co do sekundy oczywiście z
napisami. Chodzilo ok 30-40 min.
Winoski. Czy film był odtwarzany tylko Xvid czy razem z Vplayerem (takżę przy
dwóch różnych filmach) to zawsze Xvid wskazywał obiążenie 100%. Pozatym bardzo
ujawniła się istotna wada Xvid - na poziomie napisów powstawało zniekształcenie
obrazu (rozmywanie) - może to tylko przykładowa wpadka i na codzień nic takiego
nie występuje.
Moim zdaniem przydała by się obsługa poprzez kliknięcie prawym przyciskiem
myszy. Ponadto ikonki użyte na panelu sterowanie są mizerne - przydałby się
berdziej czytelne - żeby nie czekać na podpis ikonki tylko po obrazku wiedzieć
do czego to służy. Przydała by się regulacja szerokości i wysokości w zamian za
Panscan - który moim znanie jest bezsensowny. No jeszcze jakoś kieposko
obsłóguję się przewijanie i play, który się czesto wyłącza.
Dobra to na tyle tego długiego opisu.
Czekam na Wasze recenzje!
Czy powstanie wkońcu jekiś pożądny program do DivX???
Pozdruffka
adadur