Re: Monitor mono

Autor: przemek (assss_at_nnn.pl)
Data: Mon 14 May 2001 - 23:08:47 MET DST

Użytkownik Misiek 69 <adasu_at_box43.gnet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9dpf4s$327$1_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl...
> Witam
>
> Mam nastepujacy problem.
> Mialem wlamanie do firmy i ktos ukradl mi kompy (stare zechy ;)) ale
strata
> jest bo nie potrzebne byly mi nowe. Zostaly dwa monitory mono firmy MITSU
> odcietymi kablami podlaczeniowymi do kart grafiki.
> Czy ktos wie moze jak polaczyc te odciete kable, moze jest gdzies jakis
> schemat. Szukalem ale nie moge znalezc. Moze mozna dostac taki kabelek
> orginalny (sam w to watpie). Jestem sklonny dokupic wtyczki i jakos to
> podlaczyc potrzebny mi tylko schemat lub jakis opis.

> [...]
Sadze ze nikt ci nie pomoze w sposob przewod czerwony - styk1 . Nie ma
takich standartowi jesli chcesz polaczyc
musialbys rozkrecic monitor i zobaczyc ktory przewod odpowiada jakiemu
sygnalowi . No ale do tego musialbys
miec jakies pojecie o monitorach. Mozesz jeszcze sprobowac metada prob i
bledow potrzebny ci bedzie omomierz za pomoca znajdziesz przewody masy ( 0
om miedzy ekranem kabla a tymi przewodami) . Podlacz je do stykow 5 do 11.
Powinny ci zostac jeszcze trzy przewody .Przewod ktory do masy ma 75 om
podlaczasz do 3 - jest to kolor zielony.
Pozostaja jeszcze dwa przewody z oporem do masy 700 - 1500 om . Sa to
synchronizacja H i V . To juz musisz metoda prob i bledow podlaczyc do styku
13 i 14 wtyczki VGA. Mozesz eksperymentowac bo nic nie zepsujesz gdy cos zle
polaczysz.